Přejít na obsah
  • Vytvořit účet
Skulltager

PS1-PS4, PSP a PSVita(TV) - modifikace, modchipy, tipy a diskuze

Recommended Posts

Aktualizovaný článek (17.4.2018)

Ahoj!

Jakožto dlouholetý fanoušek jsem se kdysi rozhodl založit tento topic, kde bych se podělil se svými zkušenostmi případně sepsal návod na určité modifikace.

 

Začněme od začátku: PS1

Všichni jistě znáte, dnes sběratelská záležitost (tzn. drahá) a skvělé vzpomínky. Platforma která změnila herní svět a kde vznikly první díly her které pokračují dodnes. Revoluční konzole která ovládla obývací pokoj každého herního nadšence. Konzole měla tehdy důmyslnou ochranu proti pirátsví v podobě vlnovky na disku kterou žádná CD mechanika nedokáže replikovat.

V dnešní době je nejlepším způsobem jak si zachovat hry pořízení tzv. PSIO cartridge http://ps-io.com což je "kazetka" podobná nintendu, která se zasune do Parralel I/O portu. (Nutno podotknout ,že pozdější modely tento port již nemají). Největší výhodou je rychlost nahrávání, a prakticky neomezená životnost. Výrobní nedokonalost se podepsala na prvních mechanikách tak ,že nejsou schopny korektně číst CD. Lze sice objednat neoriginální mechaniky z číny ,ale kalibrace laseu už je přeci jen složitější záležitost. PSIO mimojiné vyžaduje HW úpravu v podobě instalace přepínací destičky na základní desku. Tato kazetka dokáže pojmout až 256 GB i s obaly her a nabízí krásné a přehledné menu. Je také ideální pro případný vývoj vlastního software :)

psio-showcase-large_blur.jpg

Modchip : (částečně platí i pro PS2)

Pokud máte PS1 bez Parralel I/O ,ale máte funkční mechaniku. A nechce se vám vyhrávat aukce o PS1 originálky můžete zvolit tuto nejčastější a nejstarší cestu. Jde o čip nainstalovaný na základní desku, který po spuštění PS1 přesvědčí o originálním disku. Staré mod-chipy mají tu nevýhodu ,že je některé hry dokázali detekovat neboť tuto informaci nepřetržitě pouštěli do playstationu. Novodobé tzv. Stealth mod-chipy jsou 100% funkční. Tyto chipy si můžete vlastnoručně naprogramovat či koupit např. z http://www.eurasia.nu/shop/

Jde o e-shop se kterým mám dobré zkušenosti.  Pokud jde o samotnou instalaci, liší se model od modelu. Pokud nemáte zkušenost s pájením plošných spojů a nejste si velmi jistí nebo nemáte správné nářadí, doporučuji vykašlat se na to. Zničení cenného playstationu za to nestojí :) Je lepší když to udělá někdo kdo s tím má zkušenost než popraskat všechny pojistky na desce a následně úpect CPU.

Jak na obraz (Platí též pro PS2):

Poměrně triviální záležitost je v dnešní době poměrně složitá. PS1 (stejně tak PS2) měli primární videovýstup v podobě proprietárního AVMulti-Out konektoru. Nebudu rozebírat výhody a nevýhody konektoru, důležité je že jde o analogový přenos (tzn. kabely jsou náchylné na rušení elektromagnetickou indukcí), a lze z něj dostat velmi kvalitní obraz. Neobsahuje C-Sync (používané pro exotické účely, neplatí tuším pro PS2). Určitou hardwarovou úpravou lze získat čistý C-Sync signál (analogový signál definující obraz) ale jeho využití je minimální. Konektor obsahuje Sync-on-Luma signál. Budete-li tedy kupovat nový kabel určitě zahoďtě červeno-bílo-žlutý kompozitní který je nekvalitní. A hledejte kabel který je zapojen právě se Sync-on-luma pinu. Určitě se vykašlete na kabely z číny a HongKongu (či dokonce českého maloobchoďáku) za 1-2 stovky. Tyto kabely nemají žádné stínění a získáte akorát bzučák. (Zkoušel jsem, vyhozené peníze). Mezi C-Sync a Sync-on-Luma není žádný rozdíl co se kvality obrazu či rušení týče (Ověřoval jsem mnohokrát). Můžu doporučit tento kabel 

https://www.retrogamingcables.co.uk/packapunch-range/PlayStation-Packapunch/SONY-PLAYSTATION-PACKAPUNCH-RGB-SCART-CABLE-PRO

playstation%20lightgun%20front%20csync-1

Jde o velice drahý, ale nejlépe možně zpracovaný kabel který se velmi hodí pro další zpracování. (Pozor! kabel pro PS2 se liší od kabelu pro PS1! PS2 má kapacitátory v sobě kdežto PS1 nikoliv). Na stránce si lze nechat vyrobit kabel na míru. Také platí ,že čím kratší kabel do upscaleru tím lepší a méně rušený. 

 

Problém 2.    : Upscaling a HDMI

SCART je mrtvý konektor. Většina nových 4K TV tento konektor už neobsahuje natož aby dokázala zpracovat tento typ signálu. Je třeba nejprve náš obraz přechroupat na nějaký moderní standard. K těmto účelům slouží tzv. externé upscaler ,který signál už pošle v 1080p po HDMI. Tady to chce velkou stopku. Kvalitní upscaler musí umět zpracovávat 480i a 240p obraz, střídat mezi nimi a hlavně nemít jakýkoli buffer, respektive nulovou odezvu. Takový upscaler by vám vytvářel odezvu, TV by vytvářela odezvu a ve výsledku by se vám postava pohnula až o 400 ms později než jste zmačkli X pro skok. Čili ten konverter na alze za 2K je naprosto k ničemu.

Silně doporučuji (drahé ale dobré) OSSC https://www.videogameperfection.com/products/open-source-converter/ vytvoření přímo pro tyto účely. Lze jej v budoucnu aktualizovat a vyhovuje všemu.

<Text narychlo>

V dnešní době si lze PS3 (s nejnovějším firmware) jednoduše "flashnout" svépomocí, díky exploitu. Ale na vlastní riziko.

Nelze použít pro PS3 SuperSlim a novější Slim. Návod zatím psát nebudu, případně se zeptejte v diskuzi :)

 

<Následující text je starý a poměrně neformátovaný který jsem kdysi narychlo sepsal... z části již odstraněn>

Flash PS3 a PSP:

Je podstatě jednoduší proces, u PSP jej provádím pomocí Pandory a následně nainstaluji CFW (pokud je PSP flashnutelné! Jinak můžu nainstalovat pouze exploit).

u PS3 jde o složitější proces. PS3 lze rozdělit do 3 kategorií, PS3 Fat, Slim a SuperSlim.

PS3 Fat se dále dělá na modely co mají NAND paměť a NOR paměť. Pokud máte NAND, horko těžko pomůžu, je k tomu třeba flasher schopný pracovat s NAND.

NOR lze naflashovat pomocí E3 Flasheru, a tedy i většinu modelů SLIM,

Nejhorší jsou modely SuperSlim kde existuje jediný a velmi drahý (2600 Kč?) trik s virtualizovanou mechanikou (Tuším ,že se jmenuje Cobra a vyrábí to někdo v něměcku ^^)

 

< Topic byl více aktualizován, odstraněny neaktuálnosti :) >

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Právě teď, headhot napsal:

na ps2 neni potreba zadny chip, staci bohate harddisk, nejdrazsi polozka je na tom ten uchyt. Cip se dela trochu jinak,ale uz je to tak 13 let, co jsem se v tom hrabal

No původní Slim HDD nemají ne? A i když měli tak se na to dali nacpat hry?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
před 1 minutou, headhot napsal:

puvodni nebyla slim,ale ta velka s prostorem na hdd. U slim ten chip fungoval 50/50.

Nahral jsi na hdd iso hry a pouzil cd nebo dvd swap magic 3

Jo to jsem se překec, nicméně ten chip  Modbo 5.0 by to měl zvládat v pohodě, měl by umět externí HDD a nahrávat hry z USBček.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
před 4 hodinami, headhot napsal:

tak to uz je nova generace,takze urcite zvlada u vse. Se divam,ze uz jsou pekne udelane obrazky kam to napajet.Takze by jsi to mel v pohode zvladnout pokud mas sikovny ruce nejakou praxi

Momentálně mě zaujímá tzv. C-Sync mód. Jde v podstatě o to ,že když už retro gaming tak to rozhodně nechci hrát na kompozitním chinch, je to hnus. Takže jsem objednal SCART který by měl mít plné zapojení a tím i zvládat NTSC hry a 576p v podstatě... Problém nastane u PS1, které poskytne opravdu kvalitní obraz oproti kompozitnímu. Ale jde o obraz typu RGB (Sync on composite) kde pořád figuruje onen kompozitní zmetek přes který se zároveň přenáší Sync. To ve výsledku zobrazí "šachovnici" na obrazu. Velmi nepatrnou, ale přece... Dle mě je to proto ,že nemusí řešit kdo co jak připojí za minimální ztrátu ale switch by udělal víc ... No zkrátka, Ten C-Sync mód spočívá v tom ,že ušmikne nožičku přímo u čipu a utne onen kompozitní signál.... a teď dilema ... Na oné desce se dají najít výstupy přímo z čipu Sync H a Sync V. Ty se upraví trochou elektro součástek, spojí a vznikne Sync H+V připojený k A/V výstupu a máme tedy čisté RGB s C-Sync nebo PureSync zkrátka čisté 576p. Ale u VGA kabelu se Sync H a Sync V záměrně odděluje... ale udělá to nějaký rozdíl v obrazu?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tady se musím trochu opravit, C-Sync je Sync přímo z čipu který nahradí V-Sync který normálně běží spolu s kompozitním videem. Přesto nevím benefit a důvod existence C-Syncu, ne že bych to aktivně teď zkoušel vyřešit, ale do budoucna do toho jdu >: 3

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, nijak nechci hanit to tvoje koumání, ale ps2 jsem měl už několik konzol. S mochipem modbo (uz nevim ktera verze chipu to byla) na PS2 slim scph 70004 a fungoval perfektne na 100% Pak mam momentalne jeste doma fat ps2 scph 30004 tam nevim co je za cip, ale hru spusti treba az na nekolikaty restart, to muze byt ale zapricineno i jiz opotrebenou mechanikou.

No ale co chci hlavne napsat, je to, ze bohate si staci na pametovou kartu nahrat free mc boot program a muzes hrat hry i bez modcipu. A obraz se da prenaset i pres hdmi, staci koupit redukci na aliexpressu stoji tusim do 400,- a ma to stejny obraz jak pres komponentni kabel (mam vyzkouseno). Takze tahle prace s pajenim odpada a vysledek je stejny.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
před 1 minutou, romeno napsal:

Ahoj, nijak nechci hanit to tvoje koumání, ale ps2 jsem měl už několik konzol. S mochipem modbo (uz nevim ktera verze chipu to byla) na PS2 slim scph 70004 a fungoval perfektne na 100% Pak mam momentalne jeste doma fat ps2 scph 30004 tam nevim co je za cip, ale hru spusti treba az na nekolikaty restart, to muze byt ale zapricineno i jiz opotrebenou mechanikou.

No ale co chci hlavne napsat, je to, ze bohate si staci na pametovou kartu nahrat free mc boot program a muzes hrat hry i bez modcipu. A obraz se da prenaset i pres hdmi, staci koupit redukci na aliexpressu stoji tusim do 400,- a ma to stejny obraz jak pres komponentni kabel (mam vyzkouseno). Takze tahle prace s pajenim odpada a vysledek je stejny.

Já zase nechci hanit, ale neřekl jsi nic co už nevíme :D

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Kdo cte toto tema poprve tak to treba nevi, kazdopadne, kdyby ses do toho nekdy pustil rad si tvoji fotodokumentaci prohlednu a jiste i ostatni co o necem takovem premysli, ale vzhledem k tomu ze na ps2 uz hraje malokdo je to pajeni asi zbytecna ztrata casu :)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
V 23. 12. 2016 at 21:08, headhot napsal:

originalky:D jinak jsi young wolf:D

Jiste ze originalky...:) Z kopie nikdy nemam takovy prozitek. Proto mi nic nerika ani digitalni distribuce. Mit to proste na placce, hezkou krabicku, to je lahoda. Nejlepsi to bylo, kdyz jeste byly poradny tisteny manualy. Dneska na to kaslou a vymlouvaji se na zivotni prostredi...:) Ale zase nemuzu rict, ze bych nejakou tu kopii nemel. Castokrat se i stalo, ze jsem nejakou stahnul, dohral a pak teprve koupil origo, abych ho zalozil do sbirky...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Dílo dokonáno :)

Stálo mi to za to ? Ano.

Nervy? Sousedi zas budou říkat ,že jsem byl agresivní :biggrin:.

***Zkrátka, balík mě přišel, v něm pidi čip á ten šel hned na desku, pájet obyčejnou pájkou bylo peklo na zemi, nejsem v tom 2x zručný o tom žádná, viz obrázek. Později jsem ušmikal ještě konce a ano měl jsem je udělat kratší ale měl jsem takové nervy ,že jsem to později opomenul. Zkrátka připojil jsem k TV pomocí SCART kabelu a kupodivu načetli se mi všechny pálenky NTSC/SECAM i PAL a vše naprosto v pohodě.

Ale jo je to fuška heh, později jsem čip přemístil, na lepší místo, chtělo by jej přilepit ale nemám zrovna u sebe moc věcí navíc zítra škola furt fofr...

Žádná profi úroveň spíše jen hobby. Zkusím ještě C-Sync mód až seženu kapacitátor a rezistor a uvidíme...

IMG_20170102_163035.jpg

K té fotce... nešlo prostě vyfotit blíže spoje, protože mobil nedokázal zazoomovat dostatečně, a ten čip je docela prasácky ,ale v tu chvíli mě to bylo jedno chtěl jsem to vidět fungovat, chtělo by to mikropájku a tavné lepidlo ,ale při mém školním kapesné to zatím nebude :D

photo_1483362623747.jpg

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
před 3 minutami, Romix napsal:

Co si pod tim mame presne predstavit? :)

Stručně... PS1 se dodával s tzv. kompozitním kabelem (žlutý, červený, bílý chinch), víte o čem je řeč. Existoval ještě tzv. RF kabel tedy jediný televizní kabel ,ale ten raději zmiňovat ani nebudu, šlo o nejhorší možné propojení s televizí.

Proč?

Přes tento kabel je potřeba protlačit následující :

Levý zvuk, Pravý zvuk, 3 barevné kanály, Luminanci a tzv. Sync signál pro synchronizaci. A protože jde o analogový signál vznikne silná interference.

No zkrátka když se to všechno smíchá, je z toho "kaše na obrazovce". V dobách CRT to nebylo tolik patrné, dnes je to opravdu hnus na dnešních LCD.

AV kabel oddělí zvuk ,ale jinak je to to samé.

Dále nastupuje S-Video, které odděluje Sync a Luminanci na vlastní kabel a snižuje tak vzájemnou interferenci ,ale ne dokonale.

Co tedy dál ? Existuje propojení SCART ,které oddělí všechny možné kanály (R G B, odtud RGB obraz) a minimalizuje šum a výsledkem je čistý obraz...

Tedy skoro.

Pro minimalizaci kontaktů, spousta výrobců umístí Sync signál na kompozitní video. PS1 tedy disponuje tzv. Sync on Composite. Tedy ani s tímto kabelem se 100% nedá zbavit ruchu v obrazu. Existují retro alternativní výrobci kteří umí vyrobit opravdu "zázračné kabely" na míru které berou Sync on Luma signál z S-Videa. Ten je údajně mnohem méně rušivý ,ale stejně je tam signál luminance nežádoucí.

 

Co tedy C-Sync ?

Jde o modifikaci kde ze základní desky vezmeme čistý a surový signál, proženeme ho kapacitátorem a rezistorem a připojíme na AV multi-out konektor.

Také je třeba odstranit původní V-Sync signál smíchaný s kompozitem a dílo je dokonáno. Já nicméně raději sáhnu po přepínači abych mohl signály přepínat. Protože tato modifikace bude trvale vyžadovat RGB kabel, s přepínačem můžu použít zpět V-Sync a kompozitní video :)

 

Času je málo a dal by se udělat pěkný tutorial,

PS1 produkuje 2 typy signálu. 240p a 480i.

480i je na PS1 kupodivu vysoké rozlišení které se moc nepoužívá ,ale lze teoreticky vyrobit hru která by na PS1 vypadala nejlépe, pokud by se to zkloubilo s externí deinterlací, ale to je jen nápad.

Problém je 240p ,které spousta LCD neumí zpracovat / interpretovat, a tím škálovat. Je třeba externí scaler a ten je zatraceně drahý, např. framemaister nebo OSSC.

 

 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Rozdíl je masivní :) 

Bohužel nemám kameru ani nějaké extra zachytávací zařízení,

V tomto videu od MyLifeinGaming je vše zachyceno 100% korektně, a je zde vše vysvětlené.

Toto samozřejmě platí i na PS2 a PS3 :) Sync-on-Luma či rovnou C-Sync mód dokáží hodně.

Fakt ze zkušenosti :

Jste-li trochu šikovní a nebojíte se svůj PlayStation otevřít, nekupujte drahé kabely které jsou předrátované a používají Sync z luminance. Je to určitě lepší řešení, ale také dražší. Máte-li páječku stačí přeříznout linku vedoucí kompozitní video. a spojit Pin 5 na Pin 6 pomocí drátku či cínu, a máte Sync-on-Luma bez použití specialního drahého kabelu který jej rovnou používá z pinu 5.

! Dejte si pozor aby byl RGB kabel magneticky odstíněný !!

Analogové přenosy jsou citlivé na jakýkoli elektromagnetický šum který se dokáže projevit např. bzukotem ve zvuku když jej dáte nahlas, a patrné je to např. při tiché scénce!

PS3.jpg 

Za kvalitu obrázku se omlouvám, sloužil k úplně jiným účelům, ten drát co vede na pin 6 je C-Sync, ještě lepší a čistší Sync signál.

A co je nového,

V podstatě se mi podařilo zprovoznit další PS1 výměnou několika pojistek na základní desce.

Velikost je 1 mm2 ,ale se správným nářadíčkem to jde :D ... Každopádně! ... Co jsem musel zkusit?.... To co vždycky každý chtěl... propojit je !

19787509_239667409874371_651063545123694

Fungovalo to? Fungovalo! DOOM multiplayer ! Duke3D ow my!

19821184_239780483196397_1414932742_o.jp

Co dál?

Serial port I/O a Parallel port I/O,

Jsou v podstatě komunikační porty, liší se ve způsobu komunikace, kde paralelní port používá k přenosu informace vždy nějaký vlastní drát jednoduše řečeno. Proto jich má tolik vždycky, Serial port jich používá méně, co se zrovna na jakém pinu nachází rozhoduje tzv. hodinový signál. Proto serial = za sebou, a parallel = každý zvlášť...

A co se dá dělat? Serial port se dá připojit k například RaspberryPi které může sloužit jako modem. Pokud se toto udělá s 2x PS1 lze takto hrát přes internet <!> na původním PlayStationu!

 

Kdo má PS1 a chce si zahrát něco online ?

 

Přikládám originální návod na C-Sync mód v angličtině

https://uloz.to/!CgnqtYuyiFgD/psone-c-sync-mod-by-four-x-pdf

 

Také jsem jsem vyčistil a přestalovat své PS4, úplně první model, a výsledek se vyplatí, je PODSTATNĚ tišíí

Prosím o stopku dotazů k flashi PS3. Ano je to možné máte-li FAT model či Slim, avšak lidi které jsem znal už to dělat nechtějí. Proč? Protože SONY podala trestní oznámení a Policie zasáhla a lítali obří pokuty, čím méně lidí to dělá tím snažší to pro ně je.

Jak tedy postupovat? Koupit již flashnuté PS3, či si pořídit E3 Flasher a své pomocí si ps3 naflashovat.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

×

Důležitá informace

Tento web používá k poskytování služeb a k analýze návštěvnosti soubory cookies. Více informací naleznete v Zásady ochrany osobních údajů a Pravidla webu