Demo jsem stáhl včera (na X360, ale rozdíl v tom není) a musím za sebe říct, že mně fakt dostalo. Na tuhle hru se moc těším, a právě proto jsem se bál, jestli splní moje očekávání. A...demo to, až na menší detaily, zatím splnilo. Grafika nádherná, spíš stylovka, než fotoreal, ale prostě líbí se, má svoje kouzlo. Ale co mně fakt vzalo, tak samotná jízda (zvláštní detail, u závodní hry :D ). Jasně, jak všichni už víme, je to arkáda, ale ten pocit rychlosti, akce, skandující diváci, kamera....prostě moc. Teď už je nad slunce jasný, proč Codemasters vyhodil z názvu ToCA, je to prostě Race Driver jak se patří. Někdo může říct, že je to škoda, ale kdo chce simulaci, má ji na X360 ve Forza 2 a na PS3 v GT5 Prologue.
A když už tady padlo srovnání s NFS (předpokládám ProStreet), tak můžu s klidem říct, že GRID je co do hratelnosti úplně jinde (samozřejmě pořád mluvím jen o demo verzi, finál může být lepší, ale i horší). Za prvé ovládání resp. jízdní model: Je pravda, že ze začátku jsem byl trochu mimo, ale stačili 3-4 jízdy v singlu + 2 v MP a je to paráda, zatímco v ProStreet "neumím" jezdit ještě teď (mám cca 14 dní :D ). Abych to upřesnil, auta se ovládají na pomezí arkády a simulace (ikdyž arkáda převládá), ale intuitivně...prostě se hezky řídí.
Za druhé kamera: nevím, proč EA si umanulo, že od NFSU bude už navždy dávat tu jejich rozklepanou kameru při pohledu za autem, která by zřejmě měla navodit pocit rychlosti a akce. Neuvědomují si, že méně je někdy více a co bylo efektní v NFSU, není už tak "skvělé" vypadat v ProStreet. Alespoň ne v tomhle podání. V Race Driver GRID je kamera taky trochu "rozjařená", ale způsob, jakým je zpracovaná je na úplně jiný úrovni a plní přesně tu funkci, kterou kdysi plnila (nebo měla plnit) kamera v NFSU - správný pocit rychlosti a akce.
A jako poslední bych asi vychválil plynulost/framerate: od NFSU2 jsou všechny NFS nestabilní cukatura (MW ještě šlo, Carbon byla tragédie, ProStreet už je zase lepší, ale taky žádná sláva). GRID je nádherně plynulý po celou dobu, odhadem tak 35+fps. A hlavně i v MP při počtu 12-ti hráčů jsem nezaznamenal jediný "cuk". prostě optimalizace je u GRIDu skvělá.
No, ale co tu vůbec vykládám, kdo chce, tak si demo stáhne ne? :D