Kdyz v unoru 2005 vysel KOTOR Sithlords na PC, byl jsem hrou ocarovan. Proste skvela "realtime akcni tahofka" ve ktery si ani pomalu nevsimnete ze je na tahy jak je akcni a k tomu pekny pribeh s moznosti volby dialogu diky ktere se svou postavou este vice s ztotoznite.
Mass effect je postaveny na stejnem zaklade jako KOTOR, jen akcni sceny uz nejsou na tahy ale 100% realtimove, diky tomu take o to vic zmatene, ale trh uz zrejme nechce hrat na kola a tak Bioware musel trochu vice z akcnit souboje.
KOTOR je licencovany produkt svazany s filmem Hvezne valky tudiz byli tvurci omezeni "ritiri jedi a wookiemi". KOTOR vlsatne Bioware jenom nacrtl a o samotne zpracovani se postarali kamosi z Obsidiam entertaiment (Bioware zatim makal na Jade Empire, a to sem nehral) . Nyni kdyz mel bioware potrebny potencial a volnost myslenky, tak jen tento stary KOTOR koncept osekal o star wars prvky, Silu (force) vysvetlil vybuchem v singapuru a telekenizí a mnoho podobneho: "Bla Bla Bla"
GRAFIKA a DESING je co se tyce klicovych postav a prostredi temer dokonala a velmi atmosfericka (nevýdana) to omlouva vetsinu bugu a peklesu frame rate, ktery ma za nasledek obcasne cukani obrazu coz je na konzolich ponekud netradicni. (+ v bitve se to necuka, jenom v tokovejch premrstenejch lokacich jako je treba citadela ktera vypada opravdu neuverutelne) Pribeh je jednoduchy, ale zato dokonale promysleny a tudiz hluboky. (to je na kazdem jak se do nej ponori a bude procitat svuj kodex az do zblnuti) Jen me mrzi ta vsudy pritomna podobnost s KOTOREM, coz ale z Mass Effectu rozhodne horsi hru nedela.
Kazdopadne je Mass Effect hra ktera se musi nekam zapsat jako jedna ze zlomovek v hernim prumyslu, krajne prevysuji kvalitu televiznich sci-fi serialu a i mnohych celovecernich filmu.
Aaaaaaaaaa Nemuzu o tom psat a pritom to nehrat, vypinam PC a du zachranit galaxii. Mejte se.