Takže, tohle je návod na editor do homebrew hry counterstrikePSP (zkráceně cspsp) - jedná se o 2D verzi viděnou z ptačí perspektivy, NE o 3D verzi.
ODKAZY:
:dload:cspsp:
http://dl.qj.net/CSPSP-v1.61-PSP-Homebrew-Applications/pg/12/fid/25783/catid/151
:dload:cspsp editor:
http://dl.qj.net/Unofficial-CSPSP-Editor-v1.01-PSP-Homebrew-Applications/pg/12/fid/12674/catid/151
nebo
http://www.mediafire.com/?umxczzflim3
:idea: forum cspsp:
http://z4.invisionfree.com/CSPSP/index.php?
Práce s editorem je velmi jednoduchá, mapu máte vytvořenou nejpozději do půl hodiny, pokud nejste nároční :D. (mě to trvá tak15-20 min)
Část návodu jsem převzal přeložil a upravil od Turbo a 31K4L
START
Stáhněte editor a pusťe ho: (musite mit nainstalovanou javu, jinak to nespustite)
1. Tile mod - textury
2. File - nová mapa, načíst/uložit mapu, importovat mapu, vypnout editor
3. Map - měnit velikost pracovní plochy na které se edituje , screenshot
4. Help - nic moc
5. Vertex mod - tady se dělají hranice kolem objektů, aby se nemohlo chodit skrz zdi
6. Entity mode - zde jsou zbraně, spawnpointy a waypointy
7. Zvýší hustotu mřížky
8. Zmenší hustotu mřížky
9. Objekty/entity se připlácnou k mřížce
10. Foreground - textura kterou barvíte ze začátku červenou prázdnou plochu
11. Background - to samé, akorát pravým tlačítkem myši
12. Seznam textur obsařených v souboru tile.png
13. přidá textury z tile.png souboru, nebo si můžete přidat vlastní obrázek - rozlišení by mělo být 32x32 pixelů
14. Odstraní texturu ze seznamu
15. Odstraní texturu, kterou máte označenou jako Foreground (bod 10)
16. Přepne texturu z Foreground na Background
17. Asi pracovní plocha :cheesygrin:
18. Tohle číslo tam není, obrázek je ze starší verze - mezi vertex mode a Entity Mode je položka Buyzone mode, to je oblast kde si teroristi a counter-terroristi kupuji zbraně (tato oblast se ale vytvaří automaticky s každým spawnpointem, takže na to vůbec klikat nemusíte:))
VERTEX MODE
viz bod 5
dělí se na Collision a Player Collision
Collision - Hráč nemůže jít skrz stěnu a ani nemůže střílet skrz stěnu (plná čára)
Player Collision - Hráč nemůže jít skrz stěnu ale může střílet skrz stěnu (přerušovaná čára)
Vlastně tvoříte obvod kolem objektů, aby se nemohlo jit skrz. Vyberte si třeba Collision mode a pravým tlačítkem myši klikejte na pracovní plochu
(například kolem nějaké bedny) pak stiskem levého tlačítka potvrdtě a je to!
ENTITY MODE
vyberte položku levým tlačítkem myši, pokládáte pravým tlačítkem myši, mažete klávesou DEL
ZBRANĚ - Jsou zde všechny zbraně ze hry, když jste líní si je kupovat tak je prostě odtud hodíte někam do mapy :D
SPAWNPOINTY - Terrotist Spawn a CT Spawn - tady se objevíte vy a boti na začátku hry. Počet botů závisí na počtu spawnpointů, neznám zatím maximální počet botů kteří se mohou připojit ke hře.(když jich dáte hodně moc tak se hra sekne a musíte restartovat psp:blink:) 1 spawnpoint = 1 bot.
WAYPOINTY - DŮLEŽÍTÁ VĚC, určuje kam mají boti jít. Boti jdou k nejbližšímu waypointu, pokud není blokován objektem/zdí. Když pokládáte waypointy, boti musí vidět na další, jinak se bud zaseknou nebo se vratí zpátky.
Obrázek na vysvětlenou:
oranžové W je waypoint, zbytek jsou spawnpointy.
FINISH
Mno takže dejme tomu že jste vytvořili nějakou mapu a ted si ji chcete zahrát. Nejdřív ji musíte uložit. Po uložení se vám vytvoří 2 soubory, map.txt a tile.png. Tyhlety 2 soubory musite hodit do složky, kterou přejmenujete na jméno vaší mapy (2 soubory uvnitř ale nechte jak jsou). Složku pak přesunete na psp do ROOt/PSP/GAME/CSPSP/maps mezi ostatní mapy. Když zapnete hru tak ve výběru map bude i ta vaše!
DŮLEŽITÉ
-všechny textury se berou z tile.png souboru.Jakmile stáhnete cspsp, podívejte se do složky maps a vyberte si tile.png soubor který vám vyhovuje.(během editace můžete vybrat více tile.png souboru)
-všechny nepoužité textury vymažte! Jinak se může stát že vám to zamrzne.
- na začátku editace si okno s editorem roztáhněte, některé entites nejsou při základním zobrazením vidět!
Snad jsem na nic nezapoměl, kdyžtak napište a já to doplním.A sorry za pravopisné chibi :cheesygrin: