Přejít na obsah
  • Vytvořit účet

Jen takové malé postesknutí ....

Cassper

Recommended Posts

Nedávno jsem tak ve chvíli nudy naprázdno koumal a říkal si, že kromě jiného, ten život je občas pěkná mrcha. V dobách let 95 - 2000, kdy jsem paříval nejvíce, jsem coby puberťák a student peněz měl opravdu málo. A ceny her tenkrát ? Na 1500kč se na PC za jeden AAA titul začínalo, spíš člověk vytáhnul tak 1800kč. Takže při tehdejší průměrné mzdě se jednalo o nějakých (zhruba) 20% měsíčního příjmu dospělého, ekonomicky aktivního člověka.. UFO Enemy Unknown, Doom, Descent, Duke Nuken, Deus Ex, Unreal, Quake, Monkey Islandy, NBA Live 95 a tak. Času díky statusu studenta bylo spousta, ale peněz málo. Nemluvě o tom, že sice na internetu právě brouzdám od roku 1995, tak tenkrát se vskutku nedalo tak lehce na torrentu stáhnout cokoliv, klidně i 2 měsíce před oficiálním datem vydání u dlouho očekávané AAA hry (viz letos Gears of War: Judgment).

A nyní ? Pár let praxe už mám za sebou, pozice slušná, stejně tak i příjem více než průměrný. Do toho ceny her ? Company of Heroes 2 650kč. Counter Strike:Global Offensive 150kč. Borderlands 2 250kč. Dejme tomu tedy že AAA titul se dneska dá pořídit průměrně za 500kč (nemluvě o letních Steam sale akcích atd.). Takže dnes hra stojí 2% průměrného měsíčního příjmu. Mluvím tedy o PC. Xbox jsem již opustil, takže tam o cenách přehled nemám. ... Takže můj Steam účet se plní hrami u kterých vím, že bych si je tak strašně moc rád zahrál. Ale kde kuwa sebrat čas ?? :) Marně si říkám, že o dovolený se na 2 týdny zavřu se sudem piva, grilem a kamarádama na chalupě a uděláme lanpárty jako za mlada. Rázem někdo dělá státnice, někomu rodí manželka, někdo se naopak už stíhá rozvádět, někdo v práci nedostane dovolenou. A místo toho je z toho jen prodloužený víkend, který Vás tak maximálně nabudí a vzbudí o to větší pocit hladu po paření.

Já asi budu muset dát v práci tak na půl roku výpověď, nebo požádat o neplacené volno, abych to všechno dohnal :)