xbox Odesláno Červen 29, 2014 Nahlásit Odesláno Červen 29, 2014 čau,nevíte jak je to s vertikální synchronizací u konzolí?Nebo jak je to tady řešený?Dík. Citovat
Fenri Odesláno Červenec 17, 2014 Nahlásit Odesláno Červenec 17, 2014 Ahoj, sice jsem to až tak moc nezkoumal, ale pokud vím tak rozlišení 720p nebo 1080p běží v módu "progressive scan" (proto to malý p), který v podstatě znamená, že celý obraz je vykreslován naráz, tudíž by nemělo docházet k "tearingu" obrazu (kvůli kterému se na pc v-sync většinou zapíná). Nicméně pokud vím, musí ten progressive scan podporovat i hra (alespoň u PS1 se to u některých her dalo zapnout, například Killzone 1). Ale od dob PS3 a XBOX360 jsem už tuto možnost neviděl, tak předpokládám, že to vše už běží v tomto módu defaultně nebo to konzole nějakým způsobem upravuje, každopádně s tearingem problémy většinou na konzolích nebývají, protože hry bývají "omezovány" (FPS cap) na 30 nebo 60 FPS, podle toho jak konzole stíhá vykreslovat a to tearing také dost omezuje. Na PS4 jsem se zatím s tearingem nesetkal a většina her běží více méně v 60FPS/1080p. Asi jsem to nevysvětlil úplně přesně a možná něco i zkresleně, pokud jsem někde něco špatně pochopil tak se omlouvám a neber mojí odpověď jako dogma :). Citovat
Dlaha Odesláno Červenec 21, 2014 Nahlásit Odesláno Červenec 21, 2014 VSync s progressive scan spolu nesouvisí. U VSync jde o frekvence monitoru a konzole/pc. Monitor překreslí svůj obraz každých několik ms. To je frekvence monitoru. Grafická karta počítač/konzole každých několik ms pře-renderuje scénu. To je vykreslovací frekvence, v podstatě FPS. No a problém nastává, když se ty frekvence rozejdou. Máme např. monitor, který se překreslí 60x za vteřinu. Ale grafická karta přerenderuje scénu 100x za vteřinu. Díky tomu se stane, že během překreslování obrazu na monitoru se může začít překreslovat scéna. V tom okamžiku se stane to, že monitor vykreslí část starého snímku a část nového snímku. A to je problém. VSync by měl synchronizovat frekvenci monitoru a vykreslování (další snímek hry se vykreslí až když monitor skončí s vykreslováním toho minulého -> sníží se FPS hry). Co se týče konzolí, tak tam bohužel nevím, jak je to řešené. Jestli vůbec nějak. Citovat
xbox Odesláno Červenec 21, 2014 Autor Nahlásit Odesláno Červenec 21, 2014 Dík.Já jsem to hledal na googlu jak je to u konzolí,ale prostě nikde o tom nic nepíšou:( škoda docela by mě to zajímalo. Citovat
Recommended Posts
Přidej se do diskuze
Můžete přidat přidat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte úcet, přihlašte se.