<^KeNnY^> Odesláno Duben 28, 2010 Nahlásit Share Odesláno Duben 28, 2010 Xbox 360 revize Co to je revize? V případě X360tky je revize modifikováná, jinak řečeno vylepšena verze hardwaru Xboxu, který se poprvé dostal do prodeje, většinou je to z důvodu nějakého problému s hardwarem a nebo ochranou. Hlavním důvodem je právě problém s přehříváním, ale například pokud se někdo z Vás pohybuje na PSP scéně ví, že Sony montuje do PSPček nové desky, tam je to hlavně kvůli ochraně, takže to neni nic výjmečnýho. Samozřejmě výkon výrobku ať už je jakékoliv revize je pořád stejný, abych to upřesnil revize jen vylepšují problémy predchozí verze a občas se u nový revize objeví i nějaká menší novinka v podobě HDMI konektoru, zabudované paměti, který je zpřístupněná pro uživatele nebo menší spotřeby. Rozhodně si ale každou hru na trhu zahrajete na každý konzoli. V tuhle chvíli, pokud budete kupovat nový Xbox, můžete narazit JEN na Jasper nebo Valhallu. Jak poznám jakou mám revizi? Takže nejřív ve zkratce a potom je pořádně popíšu. Momenátlně je 6 revizí, čtyři s HDMI a dvě bez HDMI konektoru. HDMI konektor má revize Valhalla, Jasper, Falcon a Zephyr. HDMI nemá Opus a Xenon. V červnu 2010 se objevila nejnovější revize Valhalla, což je oficiálně X360 SLIM a má spoustu novinek oproti starším revizím. POZOR! V jednu chvíli se montovala revize Falcon do skříní od Zephyra, takže Vám nemusí sedět proud (A). To znamená, že Falcon měl správné napájení (byl to normální falcon), ale na skříni bylo napsáno 16.5A místo 14.2A. Nejlepší způsob jak poznat revizi je podle konektoru napájení na konzoli. Poruchovost Microsoft udělal řadu opatření, aby se Xboxu méně zahříval a vlastně všechny revize Vám můžou sloužit dlouho, pokud se o ně budete starat. U Xenona, Opuse, Zephyra, Falcona bych asi volil nějakym způsobem to větrání opravdu upravit. Tovární větráky bych vyměnil za Talismoon Whisper a to by mělo stačit.U ostatních revizí by mělo stačit konzoli občas vyčistit, nemít jí v nějakym rohu, rozhodně ne v nějakym malym prostoru a nebo na místě, kde je hodně prachu. Tolik známé číslo - až 70% konzolí revize Xenon se porouchalo, ale musíme si uvědomit, že XBOX 360 byla první Next-GEN konzole na trhu, měla několikanásobně větší výkon a kvůli tomu se i více zahřívala než konzole, které se v tu dobu prodávaly. Lidi byli zvyklí mít konzole ve skříni, v šuplíku a nebo v nějakym jinym uzavřenym prostoru, kde vzduch nemohl cirkulovat a konzole se tam upekla, takže tohle tomu taky přispělo. Pokud někdo stojí o porovnání hardwaru a jeho výkonu konzolí XBOX 360, PS3, PS2, tak zde. Samozřejmě určitě to nebyl jediný faktor, kvůli kterému se konzole tak přehřívaly. Co si budeme nalhávat, Xenon měl opravdu špatné větrání, ale ostatní revize se už zahřívají razantně méně, takže pokud se o konzoli budete aspon trošku starat, nemusíte se bát. Xenon Poprvé na trhu: Listopad 2005 Procesor: IBM 90nm Grafický čip: ATI 90nm eDRAM: 90nm Zdroj: 203 W (12V, 16.5A) HDMI: NE První, nejvíce poruchová revize Xboxu 360. Hodně se přehřívala a kvůli tomu se dělaly mrtvé spoje na základní desce nebo odešel procesor / grafický čip, tahle chyba je nejčastěji označovaná jako RRoD (Red Ring of Death, kvůli kruhovému indikátoru na Xboxu, který svtítil třemi červenými diodami) a nebo E74. Prodávala se v balení Core nebo Premium, obě verze balení byly později nahrazeny typy balení Arcade a PRO. Zephyr Poprvé na trhu: Červenec 2007 (Pro balení), květen 2007 (Elite balení) Procesor: IBM 90nm Grafický čip: ATI 80nm eDRAM: 90nm Zdroj: 203 W (12V, 16.5A) HDMI: ANO Další novinky: Vylepšené chlazení grafického čipu a procesoru Zephyr byla první revize s HDMI a navíc měla lepší chlazení, aby nevznikal RRoD jako u Xenona. Zajímavý je, že Zephyr se nejdříve začal prodávat v novém balení Elite (Elite balení se ze začátku neprodávalo, až s nástupem této revize se objevila i nová verze balení - Elite) a až o měsíc později, v červnu, se tato revize začalo objevovat v PRO balení. Falcon Poprvé na trhu: Srpen 2007 Procesor: IBM 65nm Grafický čip: ATI 80nm eDRAM: 80nm Zdroj: 175 W (12V, 14.2A) HDMI: ANO Další novinky: Nový konektor napájení, menší spotřeba a další vylepšení okolo napájení. Jedinou a hlavní novinkou oproti Zephyru je spotřeba a napájení. eDRAM grafického čipu a procesor měly jinou technologii, což snížilo spotřebu a hardware se méně zahříval. Samozřejmě kvůli tomu proběhly i další změny, které se týkaly napájení. Opus Poprvé na trhu: Červenec 2008 Procesor: IBM 65nm Grafický čip: ATI 90nm eDRAM: 80nm Zdroj: 175 W (12V, 14.2A) HDMI: NE Další novinky: --- Určitě hned první otázka jaká Vás napadla: „Proč nemá HDMI?“ Odpověď je jednoduchá, je to náhrada za Xenony, které šly na reklamaci. Je známo, že MS Xbox s RRoD neopravovalo, respektive opravovalo tak, že Vám dali buďto uplně nový Xko a nebo aspoň vyměnili celou základní desku - nic jiného jim vlastně ani nezbývalo. Dá se říct, základní deska Opuse je vlastně Falcon, až na chlazení grafického čipu, ten je ze Zephyra. Jasper Poprvé na trhu: Listopad 2008 Procesor: IBM 65nm Grafický čip: ATI 65nm eDRAM: 80nm Zdroj: 150 W (12V, 12.1A) HDMI: ANO Další novinky: V balení Arcade 256/512 MB interní pamět, další modifikace napájení Jasper dostal nový grafický čip, což znovu snížilo riziko problému s přehříváním a docílilo menší spotřeby. Tato revize se momentálně jako jediná nová prodává, v obchodech nemůžete narazit na jinou. V balení Arcade má navíc Jasper pamět o velikosti 256 nebo 512 MB, kam může uživatel ukládat savy, obrázky, profily apod. a která nahradila pamětovou kartu v balení (tu už balení neobsahuje). V balení Elite revize Jasper interní pamět zpřístupněnou uživateli nemá, protože balení obsahuje harddisk. Valhalla Poprvé na trhu: Červen 2010 Procesor: IBM 45nm Grafický čip: ATI 45nm eDRAM: N/A /pravděpodobně 80nm/ Zdroj: 135 W (N/A V, N/A A) HDMI: ANO Další novinky: Redesgin (tzn. jiný case), menší rozměry, nižší hmotnost, CPU i GPU jsou v kombinovaném čipu, speciální konektor pro natal, vlastní optický výstup zvuku, integrovaná WIFI, zrušeny konektoru pro Memory Unit, nový slot pro HDD, 2 USB porty navíc, modifikace napájení. Na E3 2010 byl nečekaně oznámen Xbox 360 SLIM, kodové označení pro tento Xbox 360 je Valhalla. Proběhlo opravdu spoustu změn, takže kde začit? Xbox 360 Slim dostal uplně nový case, základní deska je o něco menší a celková hmotnost X360 je o něco nižší. Přesné údaje jsou v tabulce. Velkou novinkou je speciální konektor pro Natal (Kinect), kterému se říká Kinect Ready. Kinect bude přes tento konektor komunikovat s Xboxem a bude přes něj i napájený. Pokud budete používat Kinect na starších revizích, bude napájený samotnatně přímo ze sítě (ne přes X360) a komunikovat s X360 bude přes USB. Dále dostal X360 SLIM vlastní optický S/PDIF výstup zvuku a dva USB porty navíc ke stávajícím třem. Dva USB porty jsou vepředu a 3 vzadu. Možná Vás bude trošku mrzet, že přišel o sloty pro MS Memory Unit, tedy Microsoft pamětové karty. Ty se stejně už nějakou dobu nepoužívají a dají se nahradit klasickými USB flashdisky, ale pro jistotu ... Valhalla má narozdíl od předchůdců jeden kombinovaný chip, kde je jak CPU tak i GPU (oboje ve 45 nm technologii) v jednom chipu. U starších revizí byly chipy usazeny samostatně. Znovu se také snižila spotřeba, takže zdroj je ted 135 W. Dálší novinkou je integrovná WIFI a nový slot pro HDD, který se do Xboxu musí zasunout. Snad jsem na nic nezapomněl, pro přehlednost ještě přikládám tabulku: Zdroje: beta.ivancover.com, en.wikipedia.org Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Přidej se do diskuze
Můžete přidat přidat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte úcet, přihlašte se.