Zakladam toto tema kde budu prispivat poznatky na hry, ktere dostanou Xbox One X patch...aby I neanglictinari ci lide co se o to primarne nezajimaji mohli za par minutek zjistit v jakem stavu se ted hra nachazi na xone x a jestli napriklad stoji za to kupovat Xone X, 4k TV nebo jen stahovat dany patch....budu zde postupne updatovat a informovat o vsech Xone X enhanced hrach a jejeich plusech a minusech oproti zakladnimu Xone nebo ps4/PRO.Neco mensiho je jiz v Xone X vlakne ale myslim ze by bylo fajn mit podrobnejsi info o tom jak ktera hra na XOX performuje a vypada.....prvne zacnu se Skyrimem...
SKYRIM
Patch pro XONE X je prakticky identicky jako pro PS4 PRO, kde je jiz nativni 4K. Pouziva se i stejneho Temporal Anti Aliasingu, ktere zarovnava hrany a snizuje problikavani sub-pixelu na ruznych povrsich jako napr. vegetaci. Dojem je vynikajici a atraktivni ale v podstate stejny jaky uz na konzolich je, kdy jsou jen jemne zlepseny graficke featury jako je draw distance [vykreslovani objektu v dalce] coz ma za nasledek ze vegetaci je mozne videl o neco dale.
Pokud jde ale o dalsi vizualni vylepseni je toho k videni opravdu malo. Pokud date XONE X verzi a PS4 PRO verzi na porovnani vedle sebe prakticky nezaznamenate rozdil. Jedine ceho si lze pri blizsim zkouomani vsimnout je jemna uprava Ambient Oclusion [jde o metody vykreslovani a renderovani stinu tak jak na ne pusobi ve svete svetlo] kde to vypada ze bylo pridano stinovani tam kde na ps4 PRO chybi.
Naopak zajimavy ukaz je v kodu hry pro XONE X kdy je implementovano dynamicke rozliseni na horizontalni ose tak jako napr. Ve Fallout 4. Na PS4 PRO nic takoveho neni a hra bezi stale nativne ve 4K zatimco ve vypjatych scenach na XONE X lze pozorovat na kratke momenty rozliseni 2944x2160 [nativni UHD je 3840x2160]. Rozhodne necekane reseni vezmeme-li v potaz o 43% relativni vyssi GPU vykon a naskok v propustonsti pameti. K cemu ale tato metoda skvele slouzi je konzistentni vykon. O nem nemuze byt u ps4 PRO rozhodne rec a propady fps a skubani jsou zde pritomny. Pri vydani dokonce PRO verze bezela hure nez na zakladni PS4 a to se v poslednich 12ti mesicich stale nezmenilo.
Xone X verze zde nabizi pouze male vykyvy ve vykonu a je jak jiz bylo napsano temer identicka s PS4 PRO verzi s rozdily ze PS4 PRO jede vzdy ve 4K zatimco XONE X rozliseni skaluje na horizontalni ose a nabizi male upgrady u Ambient Occlusion a vykreslovani detailu v dalce.
+ Prakticky stabilni vykon
+ Lehke zlepseni ve vykreslovaci vzdalenosti
- Jen velice drobne zmeny v grafice a obcasne snizeni rozliseni na horizontalni ose
Celkove myslim ze tohle je jeden z patchu, který neoslni ale ani neurazi...takovy ten typ patche aby se toho moc nepodelalo ale ani nevylepšilo...
zdroj: DigitalFoundry