Jump to content

Nintendo Wii-Informace pro zacatek.


WoKo_O
 Share

Recommended Posts

tak sem trochu googlil a pro ty co uvazuji o koupi Wii prinasim par informaci..

Wii (má asociovat anglické slovo We – tedy „my“) je pátou videoherní stolní konzolí vydanou Nintendem. Dříve byla známa pod jménem Projekt Revolution, po E3 2006 už jen Nintendo Wii. Wii jedním z účastníků souboje konzolí 7 generace. Jejími protivníky jsou Xbox 360 od Microsoftu a PlayStation 3 od Sony. Konkurence se snažila jít cestou vyššího a vyššího výkonu, na rozdíl od nich ale jde Wii jinou cestou a zlepšeným ovládáním pomocí takzvaného ovladače Wii Remote, který reaguje s objekty jak namířením na obrazovku, tak pohybem ve volném prostoru – a to ve všech osách (dopředu/dozadu, nahoru/dolu, doprava/doleva). Důležitá je i služba WiiConnect24, která umožňuje bez zásahu uživatele stahovat emaily, updaty a další. Wii (tehdy ještě Revolution) bylo poprvé ohlášeno na E3 2004, první bližší detaily ale byly oznámeny až na E3 2005. Na Tokyo Game Show 2005 Satoru Iwata poprvé předvedl prototyp ovladače. Na E3 2006 došlo k přejmenování na Wii a Nintendo slavilo s konzolí první velký úspěch, když se Wii stala největším hitem výstavy a strhlo veškerou pozornost na sebe. 8. prosince 2006 už byla konzole dostupná na všech klíčových trzích.

Obsah

1 Oznámení produktu

-Zahájení prodeje

-Hry dostupné při začátku prodeje

2 Hardware

-Design

-Jednotlivé komponenty

-Ovladače

3 Důležité vlastnosti

- Wii channels

-Zpětná kompatibilita

-Spolupráce s Nintendem DS

-Rodičovský zámek

-Online podpora

4 Parametry

Oznámení produktu

V roce 2006, 14. září Nintendo oznámilo, kdy bude v jednotlivých částech světa nová konzole Wii k dispozici, zároveň byly oznámeny i ceny titulů, konzolí i příslušenství. Plány Nintenda byly prodat do konce fiskálního roku 6 milionů (z toho zhruba 4 miliony do konce kalendářního roku) jednotek Wii a 16 milionů her, software. Nakonec šlo vše mnohem lépe – Wii se prodávalo naprosto úžasně a ještě na začátku května 2007 je Wii nedostatkovým zbožím. Mohli jsme se setkat se situacemi, kdy v amerických obchodech bylo vše naopak proti původním očekáváním a konkurenční Playstation 3 ležela v regálech, kdežto Wii je téměř nesehnatelná. To vše způsobilo, že Nintendo muselo zvýšit svůj odhadovaný zisk o zhruba 200 milionů dolarů. V kombinaci se skvělými prodeji Nintenda DS se rok 2006 bezesporu stal tím nejlepším v dosavadní historii Nintenda.

Zahájení prodeje

* Severní a Jižní Amerika – 19. listopadu 2006

* Japonsko – 2. prosince 2006

* Austrálie, Itálie, Španělsko – 7. prosince 2006

* Evropa (zbytek)+ Rusko 8. prosince 2006

Pro všechny tři hlavní regiony bylo nachystáno zhruba jeden milion konzolí do konce roku 2006. Kromě problémů s dodávkami systému panoval značný nedostatek ovladačů a to zejména přídavné časti jménem Nunchaku. Pro ČR bylo k dispozici zhruba kolem 1000 kusů. Situace zde byla podobná jako všude jinde ve světě – konzole mizela z pultů rychlostí blesku. Oficiální cena stanovená českým distributorem – společností Conquest Entertainment byla 7990,-. Ve světe byly ceny stanoveny na 249 dolarů resp. euro. V balení dostanete konzoli Nintendo Wii, ovladač Wii Remote, druhou část ovladače Nunchaku, 2 tužkové AA baterie, kabely pro připojení k TV a napájecí kabel, stojánek na konzoli a Sensor Bar. A konečně i hru Wii Sports (neplatí pro Japonsko) a příslušné manuály.

Hry dostupne na zacatku prodeje:

Tabulka her pro Nintendo Wii

f_tabulkam_8da107d.png

Hardware

Design

Nintendo Wii je rozměrově nejmenší z konzolí sedmé generace. S rozměry 44mm výška, 157mm šířka, a 215,4mm hloubka, což je zhruba velikost 3 standardních obalů od DVD na sobě. Váží 1.2 kilogramu. V balení je také plastový stojánek, který umožňuje postavit konzoli vertikálně. Na přední straně je štěrbinová DVD mechanika pro Wii a GameCube hry. Mechanika je modře podsvícená. Při zapnutí konzole tak na půl vteřiny problikne, jinak začne svítit ve chvíli, kdy máte nepřečtenou zprávu ve WiiConnect24. Pod bílým krytem najdeme slot pro SD kartu a tlačítka na synchronizaci s ovladači. Poslední, co zbývá, je tlačítko na zapnutí - svítí červeně (vypnuto), zeleně (zapnuto) a oranžově (stand-by režim, ale konzole připojena internetu) a tlačítko na vysunutí disku. Z horní strany (pod krytem) najdeme 4 sloty pro GameCube ovladače a 2 sloty pro GameCube memory karty. Na zadní straně jsou umístěny všechny porty – pro připojení zdroje, propojení s TV, pro připojení Sensor Baru a dva USB porty. Co se týče hardware, tak je jen o něco výkonnější než předchozí stolní konzole od Nintenda – Nintendo GameCube. Procesor pohánějící konzoli je CPU navržené společností IBM, kódové označení má Broadway. Grafickým procesorem je Hollywood od společnosti ATI. Pamět 88MB GDDR3 s 512 interní paměti NAND flash určené k ukládání stavu her, zpráv, her z Virtual Console atd. Posledním důležitým komponentem je zabudované Wi-Fi , které umožňuje připojení k Internetu, ale i propojení s Nintendem DS.

Jednotlivé komponenty

Disková mechanika je určena pouze pro disky s hrami s kapacitou až 4,7GB dat. Dále pak Gamucube disky (mechanika příjmá bez problému i tyto, menší disky). Vámi vypálené disky na konzoli bohužel nepustíte, stejně tak konzole neumí ani DVD disky s filmy a dokonce ani Audio CD.

Nintendo slibuje alternativní verzi konzole, která bude podporovat přehrávání DVD pomocí softwarového přehrávače od firmy Sonic. Údajně upgrade firmware současné verze, nebude stačit.

SD slot dovoluje používat SD karty (případně miniSD, nebo microSD s příslušným adaptérem) až do kapacity 2GB. Z karty můžete pouštět fotky, videa nebo přehrávat MP3. Na kartu je možno ukládat pozice z her a zálohovat hry z Virtual Console (u nejstarších verzí je třeba pro tuto funkci nejprve nahrát update firmware).

Sensor Bar je 20cm dlouhá plastová tyčka, na jejíž koncích jsou umístěny vždy 5 LED Diod. Sensor Bar se podle možností umísťuje nad a nebo pod televizní obrazovku. Poté funguje pro upřesnění umístění ovladače Wii Remote vůči obrazovce.

USB porty v tuto chvíli nemají využití – umožňují připojení pouze speciálně určených produktů. V blízké době by měl být k dispozici konvertor na RJ-45 LAN konektor. Očekává se klávesnice a případně myš a možná i podpora USB/Flash pamětí.

Ovladače

Wii Remote je hlavním ovládacím prvkem konzole, má podobu televizního ovladače a reaguje na pohyb ve všech osách. V menu a ve hrách se s ním ovládá mířením na obrazovku .

Nunchaku je druhou částí ovladače, s WiiMote se připojuje pomocí krátkého kabelu, používá se u složitějších her, zejména například pro chození (je na něm analogová páčka), akcelerometr, né však kamera jako u Wiimote

Classic Controler jde o další rozšíření WiiMote - je určený ke hraní starších her - a to jak GameCube, tak Virtual Console.

Wii Zapper Plastový nástavec pro Wii Remote a Nunchuku. Výsledný tvar je jako pistole, podpora bude u her jako Resident Evil: Umbrella Chronicles, Medal of Honor: Heroes 2 atd.

Wii Fit Board Speciální podložka nutná ke hraní hry Wii Fit

Wii Wheel plastový odlitek ve tvaru volantu, dovnitř se vsadí WiiRemote, měl by být součástí hry Mario Kart Wii

Důležité vlastnosti

Wii channels

Wii Channels v podstatě tvoří jak menu, tak operační systém Nintenda Wii. V základu máte k dispozici tyto kanály:

Disc Channel – určený k přehrávání herních disků

Mii Channel – určený k tvorbě avatarů - neboli postaviček Mii

Photo Channel – určený k prohlížení a úpravě fotek.

Postupně přibyly tyto další kanály:

Wii Shop Channel – určený k nákupu software a her z Virtual Console

Forecast Channel – umožňuje prohlížení počasí po celé zeměkouli, ČR je zatím podporována jen v omezené míře

Internet Channel – webový prohlížeč Opera, upravený pro Wii.

News Channel – Je kanál s elektronickým zpravodajstvím (v angličtině) (je v provozu od 27. ledna)

Everybory Votes Channel - průzkumy hráčů :)

Metroid 3 : prime hunters channel - Trailery k nové pecce Metroid

Zpětná kompatibilita

Nintendo Wii dovoluje hrát hry v podstatě ze všech Nintendo konzolí. Přes Virtual Console můžete hrát hry pro konzole NES, SNES, N64, ale také TurboGrafx-16, Sega Mega Drive a v budoucnu i MSX, NEO GEO a jiné. Plná podpora potom je pro GameCube hry. Proto jsou přímo na konzoli 4 sloty pro GameCube ovladače a 2 sloty na Memory Karty. Pokud není starší ovladač k dispozici a uživatel přesto chce GameCube hry hrát, může použít Classic Controler, který se připojuje k Wii Remote. Originalní GameCube Memory karta je nutná, protože ukládání do interní paměti není podporováno.

Spolupráce s Nintendem DS

Díky Wi-Fi přítomné jak ve Wii, tak v DS, bude v dalších firmware možno obě konzole propojit. Toto spojení by mělo umožňovat například stahování DS demoverzí do Wii a poté přenést do Wii. Další možností by měla být možnost využívat mikrofonu a dotykového displeje DS. A do třetice by měla být možnost spolupráce některých her stejně jako to bylo možné mezi GameCube a Game Boyem Advance. Například rozšíření obsahu v jednotlivých hrách po propojení konzolí, nebo použití DS jako malé mapy pro Wii hry. Takovou spolupráci by měly umožňovat například Pokémon Battle Revolution (Wii) a Pokémon Diamond/Pearl (DS)

Rodičovský zámek

Jako první konzole vůbec Nintendo Wii umožňuje kontrolu hraných her rodiči. V nastavení se rodič může nastavit věkové omezení a konzoli zamknout. Wii poté odmítne pustit hráče do hry s vyšším věkovým ratingem, než který je nastavený. Každá hra má věkový rating určený přímo na disku, kontrolu tedy – pokud dítě nezjistí heslo k systému – není možno obejít. Podporovány jsou tyto systémy hodnocení her : BBFC, CERO, ESRB, OFLC, OFLC (NZ), PEGI, USK.

Online podpora

Díky integrovanému Wi-Fi rozhraní, potažmo USB, je možno připojit Nintendo Wii k internetu. Wi-Fi podporuje šifrování v podobě WEP, WPA (TKIP/RC4) a WPA2 (CCMP/AES). Z online možností je důležité automatické updatování firmware, díky kterému může Nintendo pravidelně vydávat opravu starších verzí a postupně konzoli optimalizovat, nebo přidávat nové vlastnosti. První chyba ve firmware byla objevena na začátku roku 2006 a ihned byla vydána nová záplata tak, aby se do Wii nemohl nikdo nepovolaný nalogovat. Každá Wii konzole má svůj tzv. Friend code, díky kterému si jednotliví uživatelé mohou posílat zprávy a obrázky. Kdo má zájem, může si na svojí Wii i nechat přesměrovat emaily. Ovšem nutno dodat, že dokud nebude k dispozici hardwarová klávesnice, je psaní na virtuální klávesnici nepohodlné. Internet využívají i jednotlivé kanály jako – Shop Channel, Internet Channel, Forecast Channel a News Channel. Na jaře mají vyjít první dva tituly, které budou podporovat online mutliplayer. Půjde o tituly Mario Football a Battalion Wars 2. Podle dostupných informací by mělo být možné vytvořit síť pro hraní i mezi dvěma konzolemi, které budou vzájemně v dosahu WiFi, bez toho aby musely být připojeny k internetu.

Parametry

Nintendo samotné zveřejnilo jen několik z hardwarových specifikací o Wii, ale některé z nich se dostaly k novinářů, ostatní zjistily zvídavý čtenáři. Časem snad budou k dispozici i kompletní oficiální specifikace.

Procesory:

* CPU: Procesor typuPowerPC, vyrobený 90 nmCMOS procesem, taktovaný na frekvenci 729 MHz

* GPU: ATI grafický procesor s kódovým označením „Hollywood“ vyrobený 90 nm procesem, taktovaný na frekvenci 243 MHz

Paměti:

* 88 MB operační paměti (24 MB "interní" 1T-SRAM určených pro grafiku, 64 MB "externí" klasické GDDR3 SDRAM paměti)

* 3 MB GPU paměti pro textury

porty a ostatní rozšíření:

* Možnost připojení 4 [Wii remote] (připojené bezdrátově přes Bluetooth)

* Slot na [sD] karty

* Sensor Bar port

* Port pro připojení příslušenství na spodní části Wii Remote

* Porty pro připojení [Nintendo] [GameCube] ovladače (4x)

* Sloty na Nintendo GameCube memory kartu (2x)

* Mitsumi DWM-W004 WiFi 802.11b integrovaný bezdrátový modul

* USB 2.0 porty (2x)

o Kompatibilní s přídavným USB 2.0 ->> Ethernet LAN adaptérem

Vestavěný rodičovský zámek na systémy:

* BBFC, CERO, ESRB, OFLC, OFLC (NZ), PEGI, USK

Paměť:

* 512 MB vestavěné NAND flash paměti

o Rozšiřitelné pomocí SD paměťových karet, podporovány jsou do velikosti 2 GB

* Nintendo GameCube paměťové karty (pouze pro ukládání stavů her z GameCube)

* Disková mechanika, která čte 8 cm GameCube optické disky a 12 cm Wii optické disky

* Mask ROM od firmy Macronix

Video:

* Rozlišení 480p (PAL/NTSC) nebo 576i (PAL/SECAM), standardně 4:3 a 16:9 širokúhle

* Component (včetně progresivního řádkování), RGB SCART (pouze pro PAL), S-Video (pouze NTSC), compositní výstup, CINCH nebo D-Terminal

Audio:

* Hlavní: Stereo - podpora formátu Dolby Pro Logic II

* WiiMote: Vestavěný reproduktor

* Frekvence procesorů byly potvrzeny Nintendem, IBM, nebo ATI.

:arrow: Snad to nekomu pomuze..

:arrow: Venuju pro wii sekci..

ZDROJ: :google: ;) (trochu mnou upraveny,vbcody etc..)

Link to comment
Share on other sites

Tady je zebricek prumernych hodnoceni ;)

http://www.gamerankings.com/itemrankings/simpleratings.asp

Nad 80% ma pouze 7 her, coz je velmi slabe, ale me to staci :) Do 70% uz je tech her 30....

To průměrné hodnocení je celkem zavádějící, protože většina serverů srazí celkovou známku kvůli grafice. Podle mě na ni ale nezáleží. Hlavní je náboj a ten hry na Wii mají skoro všechny.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use. Privacy Policy