Přejít na obsah
  • Vytvořit účet

Minireview na CycloDS Evolution


defor

Recommended Posts

Chtel bych se tady podelit o zkusenosti se slot1 kartou CycloDS Evolution.

Nechci tady psat nejakou zdlouhavou recenzi s prehledem vsech vlastnosti. Myslim, ze velmi dukladna recenze je k dispozici treba tady:

http://gbatemp.net/index.php?showtopic=53450

Domovske stranky autoru teto v soucasnosti docela popularni karty je tady:

http://www.cyclopsds.com/

A velmi aktivni forum vyvojaru je tady:

http://www.teamcyclops.com/forum/index.php

Mam tuto kartu asi mesic. Mam jeste kartu R4DS, a tak bych si dovolil srovnavat funkce CycloDS prave s touto kartou. I kdyz to mozna neni prilis fer, protoze R4 je jedna z prvnich slot1 karet, zatimco CycloDS patri spise k posledni "generaci". Ale R4/M3 a dalsi karty, ktere maji podobnou sadu, jsou stale nejoblibenejsi a asi i nejvice rozsirene.

CycloDS se dodava v hezke plechove krabicce. Budi to duveru. Prece jen je plech odolnejsi nez papirove nebo plastikove krabicky, ve kterych se prodava vetsina karet.

Uvnitr je karta a jak je zvykem i USB microSD ctecka. Bohuzel mi tato ctecka prilis dobre nefunguje. Pri zapisu delsich souboru se sama odpojuje. Nastesti je mozno pri kopirovani vzdy navazat (proste dat "retry" -- dle programu) a soubor se nakonec v poradku nakopiruje. Mozna jsem mel proste smulu na nejaky vadny kus. Nebo je problem nekde uplne jinde (ctecka dodavana k R4 karte mi vsak funguje bez problemu). Ale vicemene je to drobnost a rozhodne mi to nestoji za to, posilat kartu zpatky k reklamaci kvuli ne zrovna dobre fungujici USB ctecce ;)

Jinak uz v krabicce neni nic vic (k nekterym konkurencnim kartam se napriklad dodava kabel k USB k nabijeni NDS). A firmware si clovek musi stahnout z webu vyrobce.

Nastesti instalace firmwaru je velmi (velmi!) jednoducha zalezitost. Vsechno je to jen jeden soubor, ktery se nakopiruje na root naformatovane microSD karty a CycloDS pri bootu samo z neho vsechno nainstaluje (samo se flashne, samo vytvori CycloDS adresar se systemovymi soubory).

CycloDS neni karta, ktera by sama bootovala. Jako napriklad R4. Po zapnuti NDS a odkliknuti health-warning screenu (osobne jsem jeste nenasel kuraz si flashnout firmware NDSka, aby se tahle otravnost uz neobjevovala), se karta objevi v menu, jako jakykoliv jiny slot1 cartridge. Musi se tedy spustit. Teda za predopkladu, ze nemate v systemu nastavene automaticke bootovani cartridge. Tahle vlastnost mne trochu prekvapila (jakozto majitele R4), ale vlastne mi to prislo jako lepsi, protoze takto si clovek muze sam zvolit automaticke bootovani. Ale nekomu to presto muze prijit neprijemne.

CycloDS k memu prekvapeni bootuje (tzn. nacitani firmware trva) docela dlouho. Z R4 jsem byl zvykly na temer okamzite naskoceni zakladniho menu. Tady to trva nekam ke trem vterinam, po ktere clovek pozoruje progressbar. Ten mimochodem ze zacatku jede optimisticky rychle, aby se v posledni petine zastavil a po kratke chvilce dojel. Bohuzel tato pauza je vlastne to, co zdrzuje. Jen autori vedi, co ze se tam vsechno deje. Rozhodne bych ocenil, kdyby zapracovali na rychlosti bootovani. Oproti R4 nebo M3 je to horsi. Ale rozhodne to neni neco, s cim by clovek nedokazal zit. Koneckoncu to vypada, ze obdobne rychle (vlastne pomale) bootovani ma i dalsi nova karta SuperCard One (v.3). Kdo vi? Treba to bude syndromem vsech modernejsi slot1 karet?

K prehravani multimedii pouziva CycloDS moonshell. Je to obvykle reseni, ktere prebira mnoho karet (nejspise vetsina). Ale prece jen se clovek nezbavi pocitu, ze je to trosku malo. I kdyz moonshell je bezesporu skvela aplikace, a vlastne by bylo nesmyslne pro vyrobce karty utapet cas a penize vyvojem neceho vlastniho (kdyz se muze spise venovat praci na firmware), bylo by velmi luxusni mit tu moznost spoustet mp3, videa a prohlizet texty ze stejneho menu, ze ktereho spousti hry. Jde o ten pocit -- pocit neceho uceleneho, komplexniho a privetiveho. Takhle se nejdrive spusti moonshel a v jeho nabidce clovek opet musi vybrat spravny adresar a vyhledat zadany soubor. Skoda. Ale realne: Radeji nic (vlastne moonshell) nez neco spatne fungujiciho. Jeste bych zminil, ze firmware Sakura (pro M3Real) by mohl byt pro autory CycloDS prikladem. Tam je udelano prave to, ze prehravani videa a mp3 je rizeno primo ze zakladniho souboroveho menu. Ovsem.... na vyvoji Sakury se pry podilel prave autor Moonshellu - takze zadny div ;)

GUI ma CycloDS spartanske. Jednoduche, ale prehledne. Defaultne je bile, se svetlezelenymi motivy. Je to velmi vkusne. Ale rozhodne to nejsou nejake GUI "orgie" jako u M3 Sakura, Acekard RPG nebo SuperCard ONE. Rekl bych, ze autori dbaji predevsim na funkcnost. Osobne jim to nemam za zle a nemohu GUI nic podstatneho vytknout. Osobne jsem si stejne zvykl ovladat vse tlacitky, protoze je to tak nejrychlejsi a ackoliv cele GUI je ovladatelne (a to pohodlne, nebot vse je VELMI rychle) prez touchscreen, osobne to vubec nevyuzivam.

Nabidku s vyberem souboru je mozno prepinat do trech nastaveni a menit tak zpusob zobrazovani. Osobne vsak pouzivam jen jeden - ten posledni, kdy se zobrazuje jen nazev souboru a mala ikona z ROMky. Ty ostatni totiz zobrazuji ikony prilis velke, a tak se na displaj vlezou jen ctyri soubory. Na druhou stranu se tam vsak vlezou i dodatecne informace o hre nebo o souboru. Takze kazdy si vybere, co mu vice sedi.

GUI je skinovatelne, takze si kazdy muze vzhled zmenit podle svych prani. Ale to uz je dneska standard.

Osobne mam ke GUI spise vytky ne kvuli vzhledu, ale kvuli drobnostem ve funkcnosti. Respektive kvuli vecem, o kterych jsem presvedcen, ze by velmi pomohly, ale bohuzel nejsou udelany:

- Vse se odehrava na spodnim displeji. A horni neni vubec vyuzivan! A pri tom by se tam daly zobrazovat informace o souborech, ROMkach (coz mela proboha uz R4), mohl by se tam treba zobrazovat obrazek obalu originalni hry (pokud by se na karte nasel), datum, cas, budik. Nebo treba vlastni napsane poznamy. Proste moznosti je mnoho, ale Cyclops team (autori karty) nevyuzivaji zatim ani jedne. A tak z horniho displeje na cloveka porad jen sviti logo CycloDS :(

- Uvodni menu ma jen tri nabidky: "Vyber souboru", "Spusteni moonshell" a "Nastaveni". A jinak nic. Osobne jsem si zvykl z R4, ze v zakladu je moznost i bootovat do GBA slotu2 (passme). Tato moznost je bohuzel az v "Nastaveni", coz zbytecne zdrzuje. Taky by se velmi hodilo to, co ma opet Sakura -- vypis poslednich x spustenych romek, a nebo (jak na oficialnim foru uz nekdo poznamenal) "favourites", tedy moznost dat si k zakladnimu menu x vybranych romek pro rychle spusteni. No snad se dockame v dalsich verzich firmware.

- Pri vyberu ze seznamu souboru se na dalsi/predchazejici stranku skace pomoci L a R tlacitek. Nechapu... Opet - zvykl jsem si z mnoha programu na pouziti sipek vpravo/vlevo k tomuto ucelu. Ale pozadavek na pridani teto upravy uz je v TODO seznamu autoru, takze to tam snad bude ;)

Zavadeni her ma CycloDS velmi rychle. Mohu-li to porovnat opet s R4, tak bych rekl, ze u delsich souboru az trojnasobne! Samozrejme to se tyka jen tech vetsich kousku (128MB). U malych si rozdilu clovek zas tak moc nevsimne. (Vse porovnavano na jedne microSD karte, samozrejme bez preformatovani).

A ted asi k tomu nejdulezitejsimu, proc je v soucasnosti CycloDS Evolution tak casto zminovana karta, tak casto vychvalovana (i kdyz znate to -- kazdy si vychavluje prave to svoje...) a co ji stavi na spicku ve stavajici nabidce slot1 karet.

CycloDS nabizi skvelou kompatibilitu. Bud uz v zakladu - u tech nove vydanych her, kde nektere karty maji problemy (R4, M3, DSTT, SuperCard slot2, ...), tam CycloDS proste spusti a jede, a kdyz pripadne nejede (z posledni doby Daigasso Band Brothers DX, ale s ni mely problemy VSECHNY karty), tam je od autoru za par hodin pripraveny update firmware. Nutno poznamenat, ze takovych situaci si vsak momentalne (radeji pisu _momentalne_!) uzivatel teto karty moc neuzije ;) Skutecne schopnost funkcne spustit i nove vydane hry uznale uznavaji i zaprisahli privrzenci konkurencnich slot1 karet.

CycloDS ma skvelou podporu od autoru. Jejich forum zije. Autori aktivne odpovidaji na dotazy, pracuji s uzivateli na vylepsovani firmware. Napriklad je tam spravovany a aktualizovany seznam vsech moznych (i nemoznych -- ty jsou tam vyznaceny a autory vysvetleny) featurek, ktery by si uzivatele prali a nad kterymi autori pracuji. Neco je uz udelano, na necem se pracuje (z posledni doby napriklad ve fw 1.5beta1 pribyla ctecka textovych souboru primo za behu hry), neco udelano nikdy nebude a autori vysvetli proc.

Kdo chvilku ma slot1 kartu a trochu se zajima o novinky urcite uzna, ze prave aktivni podpora autoru je snad ta nejdulezitejsi vec. Bez ni je zivotnost jakekoliv slot1 karty velmi mala. To se zrejme prave deje v pripade R4 karty. Je to stale po hw strance dobra karta, ale co je to platne, kdyz posledni update fw vysel v dubnu a autori o sobe nedavaji vedet a nikdo nevi, kdy vyjde novy (a jestli vubec).

Samozrejme je zde vzdy riziko, ze tym Cyclops zabali kram a s podporou CycloDS Evo bude konec. To se jiste muze stat. Nicmene porad je tu alespon dalsi pozitivum: CycloDS neni cinsky vyrobek. Autori jsou zrejme anglicane (nebo minimalne nekdo s velmi velmi dobrou znalosti anglictiny, skandinavie?... bohuzel presne nevim) a je s nimi tedy rec a mozna domluva. Kdo se nekdy pokousel vyznat v "anglicke" hatmatilce nekterych cinskych vyvojaru mi snad da za pravdu.

CycloDS nabizi nekolik velmi hezkych a sikovnych funkci, ktere tak casto jine karty nenabizeji.

* Real-time save. Do souboru se ulozi cely obraz pameti kdykoliv v prubehu hrani. Takze si hrac muze ulozit stav i tehdy, kdyz to neni normalne mozne.

* Real-time herni menu, ktere umoznuje spoustet urcite funkce za behu hry (stale pribyvaji nove). Momentalne je mozno menit intenzitu podsviceni, menit rychlost hry, cist textovy soubor (vhodne pro cteni ruznych navodu), skocit zpet do nabidky karty (=reset). V budoucnu by snad melo pribyt i zapinani/vypinani cheatu pocas hry.

* Pro majitele GBA slot2 karet jako jsou napriklad EZFlashV 3-in-1 umoznuje primo nacitat gba hry do techto karet a spoustet je. Jinak se k tomu obvykle pouziva ExpLoader (ktery clovek muze samozrejme stale pouzivat). Take podporuje RAM techto karet (pro Opera browser) a rumble, jsou-li jimi vybaveny.

* A pak tu jsou takove drobnosti jako si zvolit, jaky nds soubor se ma automaticky po bootu spustit, nebo pomoci stisknuteho tlacitka pri bootu automaticky spustit posledne zavedene nds, nebo bootovat do Slot2 atd.

A ted nevyhody:

Neco jsem uz uvedl vyse. Zde hodne zalezi, jestli na nekterych vecech team cyclops jeste zapracuje: Zlepseni a pripadne zkrasleni GUI, moznost mit favourites na zakladni plose, mit moznost zapinat cheaty u GBA her (vubec cela podpora GBA je stale ve fazi beta), atd. atd. Tech moznosti produkt vylepsovat je vzdycky spousta.

Ale asi hlavni nevyhodou CycloDS (a troufam si rict, ze v dnesni dobe asi jedinou podstatnou) je cena teto karty. Je skutecne mnohem vyssi nez u ostatnich. Ja osobne jsem ji poridil z evropskeho internetove shopu za cca 1600,- vcetne postovneho. A za tuhle cenu se zrejme da poridit i karta s bundlovanou GBA slot2 kartou (M3Real?). Pripadne za polovicni cenu iTouch nebo DSTT karta.

Otazkou zustava, zda je v absolutnim meritku tato cena tak velka. Jiste to JSOU penize, ale verim, ze ne zas tak velke za jednorazovou koupi. Samozrejme pokud se casem skutecne proveri, ze to byla jednorazova koupe a ze clovek z duvodu nedostatku podpory nebude muset opet migrovat k jine slot1 karte. V soucasnosti je to tezke urcit. Ale zatim to vypada velmi dobre.

Paklize se clovek rozhoduje o koupi teto karty, musi si sam rozhodnout, jestli mu navic utracene stokoruny stoji za urcite funkce navic, ktere CycloDS nabizi. Je nepopiratelne ze v soucasnosti k poklidnemu pohodlnemu hrani bohate staci i mnohem levnejsi slot1 karty. Napriklad velmi popularni DSTT. I tyto karty nakonec vse spusti. Jen musi uzivatel trochu pocitat s tim, ze se muze stat, ze bude dele cekat na potrebny patch, nebo ze se treba nedocka (a nedovola) pripadnych dodelavek do firmware. U CycloDS si clovek tak trochu v jeji cene plati i za jeji skvelou kompatibilitu a za aktivni pristup evropskych autoru.

Zaverem bych chtel napsat, ze se nepovazuju za nejakeho fanatika do CycloDS Evo. Neni to moje prvni slot1 karta a mozna ani ne posledni ;) Jsem si dobre vedom i nedostatku teto karty a vim, ze na trhu je hodne velmi kvalitnich karet, ktere v nekterych vecech CycloDS prevysuji (SuperCard ONE ma hezke funkce a pekne menu, Acekard RPG ma furu funkci a velmi krasne menu, M3Real se Sakurou je asi to nejkrasnejsi, co zatim co se tyce GUI na NDSku vzniko atd. apod.). CycloDS je ale v soucasnosti velmi solidni reseni, se skvelou kompatibilitou a velmi hezkymi funkcemi. A navic s zivym stale aktivnim vyvojem (v anglickem jazyce ;))

A navic... ceny techto karet nejsou proboha nic tak vysokeho, aby clovek jejich zakoupenim financne vykrvacel. Takze clovek muze kdykoli sahnout po nejake nove karticce. Takove, ktera mu v tom okamziku bude proste vice vyhovovat. Pro mne osobne to po R4 byla ted prave CycloDS Evolution.

Def

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdo se rozhoduje o koupi karty (nebo dokonce tehle karty) si ten text treba precte i bez rozdelovani. A kdyz ne... tak proste ne ;)

Fotky nemam, ale je jich dostatek na odkazech, ktere jsem na zacatku uvedl.

Tohle neni zadna pecliva recenze s fotoreportazi. Takova je k dispozici treba prave na gbatemp.net. Chtel jsem jen uvest nekolik postrehu z osobniho pouzivani teto karty. A ze je to delsi? No asi mam tech postrehu krapanek vic no ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

precetl jsem tak do pulky, zbytek prectu pozdeji- ted mam neco na praci ;)

ale musim rici, ze pekna recenze, rekne vse, co je treba ;)

... jak jsi rikal, o te kompletne implentaci GUI do jednoho - to ma presne SuperCard One, sice se startuje celkove asi 5s a celkove je celkem pomala, nema zakladni spash screen, kde si muzes vybirat z tech 3 moznosti, ale ihned vleti do moonshellu - vlastniho upraveneho, ze ktereho se provadi veskere nastaveni, prehravani mutlimedii i spousteni her..

Vytky k ni mam samozrejme taky, krom pomalosti, zadneho wait screenu pri loadu hry (trva asi 5s taky..), toho, ze nastaveni si clovek musi z 90% provest sam manualne v conf. textaku - vetsina se z GUI nastavit proste neda, nebo se neulozi, taky k tomu, ze passme, zde funguje stylem trochu podivnym - jsou tu 3 moznosti (2 dokumentovane), jak spustit kartu ve slotu 2..

1. V menu je primo polozka passme - nefunguje

2. kombinace tlacitek primo v menu - nefunguje

--- timto koncime dokumentovanymi fcemi passme a prechazime na nedokumentovane - mnou objevene

3. mit jakoukoliv .gba hru nekde v menu, po jejim spusteni se nenaloaduje samozrejme ona .gba hra - protoze slot 1 .gba neumi a supercard nespolupracuje s ezflash, takze ani nemuze fungovat naloadovani hry do psram/nor pameti, a tak to proste funguje jako passme a spusti se to, co je ve slotu 2 (v nor pameti ;) )

.. horni screen je taky jen na wallpaper, po timeoutu tam naskoci hodiny (Screensaver) a jeste se tam da presunout vyber her ze spodni obrazovky - pakarna, protoze lepsi je mit moznost ovladat jak stylusem, tak klavesama, presunem se ztrati moznost ovladani stylusem - a tedy menit ruzna nastaveni (protoze na nektere se jinak, nez stylusem neda dostat..).

.. to by bylo asi tak nejak moje rychle shrnuti SuperCard One ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

precetl jsem tak do pulky, zbytek prectu pozdeji- ted mam neco na praci ;) .......

Mozna by stalo zato, kdybys napsal nejakou minirecenzicku SuperCard ONE. Je to tusim jedna z nejnovejsich karet na trhu s mnoha dobrymi funkcemi. Navic za ti stoji Supercard team, ktery uz vyprodukoval celou radu karet.

Jeste jsem si vzpomnel na dalsi drobnou vytku ke stavajicimi firmware CycloDS (pripomnel jsi mi to svym popisem Supercard one): Bohuzel pri zavadeni romku zobrazuje pouze okynko s "Wait" hlaskou. Zavadeni romek je sice velmi rychle (jak uz jsem uvadel), ale i tak to neco trva a z R4 jsem si zvykl na vykreslovany progress bar. Clovek tak vi, ze karta neco dela a ze se to neseklo.

Jo a jeste jedna vec: Kdyz si clovek chce uzit real-time save u her, musi si nejdriv pri zavadeni udelat odkladaci soubor. Ten se dela tak, ze pri zavadeni romky clovek stiskne select. Zavedeni pak trva dele, protoze se vytvari jeste soubor pro image na flashce. Tohle se sice dela jenom jednou (pri dalsim zavedeni uz si to pozna, ze image existuje), ale myslim si, ze by to mohlo byt vyreseno mnohem lepe. Treba prez nejake "properties" menu u jednotlivych her -- to by zobrazovalo prave informaci, jestli existuje real-time save soubor, a pokud ne, tak by tam byla moznost ho vytvorit. Takhle to cele pusobi dojmem nejakeho rychlo-hacku nez profesionalniho produktu ;)

Ale snad se tyhle veci v dalsich verzich fw zlepsi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přidej se do diskuze

Můžete přidat přidat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte úcet, přihlašte se.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním..   Odstranit formátování

  Only 75 emoji are allowed.

×   Váš odkaz byl automaticky načten a vložen..   Zobrazit jako odkaz

×   Váš předchozí obsah byl obnoven.   Vymazat obsah

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Vytvořit...

Důležitá informace

Tento web používá k poskytování služeb a k analýze návštěvnosti soubory cookies. Více informací naleznete v Zásady ochrany osobních údajů a Pravidla webu