Přejít na obsah
  • Vytvořit účet

Splinter Cell: Conviction


Fenix1468622475

Recommended Posts

Uz se vy kdy ma vyjít Splinter Cell Conviction na games tiscali se po dlouhe dobe obevila mala sprava ze:

Splinter Cell Conviction nadále zůstává jen X360 a PC titulem.

ale ze by je napadlo zverejnit nejake nove screeny a nebo dokonce trailer a datum vydani to ne... Neví nekdo kdy by to melo vyjít diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

box23.jpg

Výrobce: UbiSoft Montreal

Vydavatel: UbiSoft

Popis hry: pátý díl špionážní akce, nyní s používáním okolních předmětů a prvky z Hitmana

Novinky a informace:

V pořadí pátý díl špionážní série Splinter Cell: Conviction si v posledních letech prožil svoje: po prvním představení na UbiDays dva roky zpátky si autoři vzali hru zpět a od té doby ji neukázali. Internet měsíc co měsíc oblétávaly zprávy o tom, že byla opět znovu posunuta, že byla zrušena, pak že je ve vývoji zase od začátku - a teprve nyní je restart reklamní kampaně oficiální. Nejprve dnešní krátký teaser trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=FUeny26fdJ8

Patrné je z něho málo: prvně to, že hl. hrdinu Sama Fishera opět namluví kanadský herec Michael Ironside, s jehož angažmá to dlouhou dobu nevypadalo. Druhá informace: ten ostrov[/url], na nějž míří kamera, je Malta. A konečně kdo vnímá Fisherův krátký monolog, pochopí, že autoři se zřejmě rozhodli přímo navázat na jeden z konců Double Agenta, kde Fisher zastřelil Lamberta (odsud tedy slova o tom, že "zabil svého nejlepšího přítele"). A tajný agent ve stejném dílě přišel i o svoji dceru, kterou zajelo auto (thx Mort).

Vzhledem k jemnému přepracování designu oficiálního webu se tak zdá, že Conviction dále rozvine motiv Fisherova útěku před organizací Third Echelon. A proč že by neměla? Inu, jeden z komunitních manažerů UbiSoftu na fórech čerstě upozornil, že za ony dva roky mlčení se hradost radikálně proměnila a že to, co se předtím zdálo jako jasná věc, již v Conviction vůbec nemusí figurovat.

Vývojáři však prý včas hodlají všechno uvést na pravou míru, aby se internetem nešířily dezinformace. Něco se ještě v průběhu května objeví na této webové virální kampaně, plné odhalení si zřejmě autoři schovávají až na červnovou E3.

Splinter Cell: Conviction se chystá pro X360 a PC, jeho vydáním UbiSoft napevno počítá letos o Vánocích.

------------PREVIEW------------

Nové dobrodružství Sama Fishera na sebe během UbiDays strhlo velkou pozornost. Není divu, v rámci slavné série jde o nové pojetí stealth žánru. Naše dojmy z předváděčky okořeňuje spousta exkluzivních informací z rozhovoru za zavřenými dveřmi. Dozvíte se podrobnosti o využití davu či vysoce interaktivního prostředí, detaily o příběhu a jaký zážitek se vlastně tvůrci snaží připravit. Splinter Cell je královským klenotem v herním portfoliu Ubisoftu. Není tedy divu, že se zdaleka největší procento novinářů, pozvaných do Paříže na prezentaci, těšilo právě na nedávno odhalený pátý díl oblíbené série. Bude se totiž hrát docela jinak než ty předchozí, nabízejíc odlišně pojatý příběh.

Umění jménem nenápadnost

Tvůrci vysvětlují změnu filozofie následovně: „stealth“ není označení pro schovávání se ve stínech, jak tomu prozatím v Splinter Cell sérii bylo, byť hrátky se světlem a stínem se mají vrátit v jiném dílu nebo odnoži série. Dokonce i předchozí díl, Double Agent, využíval měřidla „viditelnosti“ během misí za bílého dne. Plná definice slova „stealth“ nám však nyní byla vyložena jako „umění proklouznout nepozorovaně". To podle tvůrců hry lze provádět mnohem dynamičtějším, akčnějším a zábavnějším způsobem, než někde ve stínu deset minut čekat na správnou příležitost. Ostatně přesně tahle herní mechanika část hráčů s menší trpělivostí od série Splinter Cell odradila.

img1x.jpgimg2x.jpg img3x.jpg

Inspirování moderní filmovou podobou nejtvrdších speciálních agentů (filmy jako Bourne trilogie či Smrtonosná past, seriál 24 hodin) bude hra založena na neustálé improvizaci. Hráč se musí dokázat pohybovat zalidněným městským prostředím tak, aby na sebe nepoutal přílišnou pozornost. Přítomen proto bude ukazatel „nápadnosti“, který ovlivníte například možností nasadit kapuci u Samovy mikiny. Ten zároveň může využívat civilistů nebo davu pro různé akce, odvádějící pozornost strážců zákona a pronásledovatelů. Je také potřeba umět neustále detekovat užitečné předměty v okolí, protože obrovská míra interaktivity dokonale mění pravidla v soubojích, probíhajících většinou bez střelných zbraní na blízko.

Docela jiná hra

Ačkoliv Sam stále může odtáhnout těla svých obětí a někam je schovat, většina herních situací se nyní odvíjí od neustále interakce s davem lidí. Proto např. během likvidace stráže nějakého objektu, kam se potřebujete dostat, musíte v první řadě řešit z pohledu „kam jej mohu odlákat, abych se ho tam zbavil a nikdo z běžných lidí mě neviděl“. Dav lidí je poměrně nedávno (v Hitman Blood money) objevenou herní mechanikou související i s výkonem konzolí nové generace. Nemusíme se ale bát, že by jej Splinter Cell využíval stejným způsobem jako jiné hry.

Ptal jsem se tvůrců na nápadné podobnosti s hrami Hitman nebo Assassins Creed a jejich odpovědi byly zcela jednoznačné: „Ačkoliv se na první pohled může zdát interakce s davem podobná např. Assassins Creed, tam je dav pouze jednou z mnoha složek zábavy generované obřím otevřeným světem. Pátý Splinter Cell se ale celý točí okolo davu lidí a interakce s ním.“ Budete např. krást mobilní telefon, abyste vzniklým zmatkem odlákali pozornost strážců zákona na dané místo. Jindy zase vyhodíte něco do vzduchu, abyste v následné masové panice mohli také utíkat s celým šílícím davem, aniž byste tak na sebe poutali pozornost.

img4x.jpg img5x.jpg img6x.jpg

Dead Rising vynásoben x-krát

Slib spousty interaktivních předmětů motivoval k otázce na vývojáře, jak na tom bude hra ve srovnání se stejnou vlastností proslulým titulem Dead Rising: "Předmětů bude nesrovnatelně více než v loňském hitu Capcomu - budete moci použít opravdu vše, co kolem sebe uvidíte a co si dovedete představit," řekl mi jeden z manažerů z UbiSoftu Montreal. To byla nahrávka na další otázku, jak vlastně bude fungovat ono uchopení libovolného předmětu v praxi, zda si můžeme třeba vybrat, za kterou část chceme předmět uchopit apod. Odpověď zněla: „Tohle se řeší automaticky dle kontextu. Sam uchopí např. židli jinak, pokud ji chce pouze někam v klidu přenést a jinak pokud ji vezme během souboje. Ladění těchto animací bylo ostatně jedním z největších technických oříšků.“

art1.jpg Kromě využití předmětů jako zbraně (Sam je vždy uchopí za správné těžiště / na správném místě díky propracované automatické detekci) půjdou využít také jako stavební složky pro barikády apod. Zkrátka a dobře, Splinter Cell 5 má být dokonale inovativní hra, byť některé věci mohou na první pohled vypadat povědomě. Tvůrci dodali, že stále experimentuji s tím, jestli se i v Conviction bude obnovovat zdraví hráčovy postavy jako v Double Agent a řekli nám, ze ještě v této věci nejsou rozhodnuti.

Příběhové střípky

Co se týká příběhu, jde pro mnoho hráčů o jednu z nejsilnějších motivací pro hraní, takže jsem se snažil z tvůrců vytáhnout co nejvíce. Kromě již známých faktů, jako že Sam bude uprchlík pronásledován právě organizací Third Echelon, pro niž předtím pracoval, nebo že příběh bude dávat dokonalý smysl i těm, kdo sérii zatím nezkusili (byť fanoušci samozřejmě najdou řadu oblíbených postav a odkazů na minulost) mi bylo především dokola opakováno: „Tohle není příběh o vojákovi s misemi po celém světě, tohle je osobní drama Sama Fishera“. Na konkrétní otázky typu „bude ve hře Lambert?“ jsem dostával jednoslovné odpovědi z rodu „classified“.

img7x.jpg img8x.jpg img9x.jpg

Jedinou výjimkou byla docela překvapivá odpověď „možná“ na otázku, zda v příběhu bude hrát roli láska. Ujistil jsem se, zda to není tajná informace, ale odpovědí mi bylo že není a ať si z toho udělám svůj závěr. Prohlásil jsem tedy že čekám nejasný milostný vztah typu Fox Mulder a Diana Scully, načež se tvůrci rozesmáli, že jde o dobrou trefu. Příběh každopádně nebude tvořit série misí po celém světě, nýbrž plynulé dobrodružství na území USA, většinou ve Washingtonu a jeho okolí. „Ve hře bude jediná výjimka, kdy se podíváme někam úplně jinam, ale detaily ohledně této mise si zatím necháme jako překvapení,“ řekl zástupce UbiSoftu.

Hratelná demonstrace

Na UbiDays bylo předvedeno zhruba desetiminutové novinářské demo, ve kterém Sam nejprve za pomoci předmětů (údery židlí nebo popadnutí protivníka a třísknutí jeho tělem o stůl, který se přitom deformoval) zlikvidoval pár nepřátel v interiérech skladiště, aby následně vyšel ven do davu lidí v parku u památníku padlých amerických vojáků. Tam nejprve odlákal pár stráží mezi keře apod., kde je mohl jednoho po druhém omráčit, aby pak způsobil menší rozruch ukradeným mobilem nebo opravdovou paniku za pomoci rozstřelené propanbutanové nádrže stánku s hotdogy. To mu ve výsledku umožnilo proniknout do blízké kavárny, kterou do té doby hlídali policisté.

nahrávka předváděčky Splinter Cell Conviction na UbiDays - stažitelná verze (88 MB)

Videonahrávku popisovaného můžete shlédnout výše, takže místo rozpitvávání jeho detailů raději poznamenám, že mě během několika předváděček tohoto dema, jichž jsem se zúčastnil, zarazily brutální bugy v AI. Kupříkladu všechny NPC se najednou rozběhly nesmyslně proti zdi a nebylo tak prakticky možné pokračovat ve hře. Nebo naopak ignorace brutálního souboje ze strany okolo procházející dámy a občasné propady framerate na cukanou slideshow. Zřejmě je dav lidí a vysoce interaktivní prostředí pořádný záhul i pro konzoli nové generace. Nezbývá, než věřit ve zkušenosti týmu zodpovědného za technicky impresivní minulé díly série. Podle toho, jak tvůrci mluvili o systému chování umělé inteligence (označení všech polygonů na zemi jako „plochy pro chůzi“ pro NPC nebo rozhodování AI o řešení překážky v cestě dle jejího charakteru a velikosti – menší překročí, větší odsune apod.), určitě ví, co dělají.

img10x.jpg img11x.jpg img12x.jpg

Na otázku, proč hra nevyužívá nejnovější licencovaný engine (Unreal Engine 3) jako jiné poslední UbiSoftí tituly, nám tvůrci odpověděli: „I kvůli efektivitě práce sázíme na vlastní engine základem postaveném na tom z Chaos Theory (který již měl tehdy next-gen vlastnosti), ale mnoho jeho modulů jsme rekonstruovali, aby podporovaly nové pojetí hratelnosti." Dále zdůraznili, že Conviction si zdaleka tolik jako minulé díly nezakládá na grafice, nýbrž na zprostředkování co nejsilnějšího zážitku, jaké to je být v kůži uprchlíka. Ptal jsem se také, zda engine náhodou nemá např. technologii pro chování davu nebo některé další věci společné s enginem Assassins Creed, jemuž se podle jednoho obrázku velmi podobá. „Vůbec ne, to jsou dva naprosto samostatné projekty,“ zněla odpověď.

Další díly mozaiky

Jisté je, že hra přinese také multiplayer, který bude běžet na tom samém enginu jako singleplayer a že ho prvně vyvíjí přímo v UbiSoft Montreal (na MP do minulých dílů se podílely jiné pobočky). Tvůrci nám neurčitě naznačili, že i v sítové hře využijete silnou interakci s davem a předměty. To zní samo o sobě slibně. Splinter Cell Conviction je jinak další z her, která bude obsahovat reklamy dodávané společností Massive. „Snahou je vytvořit přesvědčivý dojem reálného světa, k čemuž patří také známé značky vozidel, telefonů nebo třeba fastfoodů.“

art2.jpg

Když už je řeč o značkách, připomenu známý fakt, že hra nevyjde pro PlayStation 3, ale pouze pro PC a Xbox 360 (Vánoce 2007). Tvůrci se k tomu poměrně radikálně vyjádřili ve smyslu, že PS3 by jim neumožnila využít některé speciální (světelné) efekty a že omezená multiplatformovost (PC a Xbox 360 jsou si z hlediska architektury hodně podobné) jim umožní optimalizovat jednotlivé technické stránky hry mnohem efektněji.

Vzhledem ke svému zanícení pro herní hudbu a jako velký fanoušek dosavadních soundtracků Splinter Cell série jsem svoji poslední otázku směroval právě na toto téma. „Pokud se snažíte zjistit, zda se k sérii vrací Amon Tobin, tak vás musíme zklamat. Na hudbě pro Conviction pracuje kolektiv skladatelů z Hollywoodu a dostali prakticky volnou ruku, co se stylu týká. Výsledek můžete posoudit sám, hudba v předváděné verzi již pochází od nich.“ Nutno dodat, že to je hudba příjemně filmová, s moderními elektronickými nástroji a perfektně šednoucí ponuře-drsné atmosféře.

A jak se prozatím zdá, o atmosféru půjde v pátém díle série Splinter Cell více než kdy předtím: osobnější příběh, neustálý tlak na bleskovou improvizaci a živelné pojetí NPC i herního prostředí by měly přinést zážitek, jaký jsme zatím mohli snad jen závidět agentu Jasonu Bournovi nebo Johnu McLaneovi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neřekl bych že PS3 by nezvládla zobrazit efekty tak jako třeba XBOX 360 a že hra na PS3 nejde optimalizovat také jako třeba na XBOXu.Jen je to o poznání složitější a náročnější na finance a Ubisoft nechce na projetu kvůli této platformě prodělat a ztratit ještě více času.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zni to velice zajimave uz se nemuzu dockat ... tuhle pecku sem kdysi ocekaval na pc... tedka bych to na nem nerozjel a tak uvidime jak si snim poradi xko...spolu s CoD6 a Rage je novej dil Splinter Cellu nejocekavanejsi hrou roku (alespon pro me)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...

Zdá se, že v UbiSoftu se buďto rozhodli naplno využít toho, jak uniklá videa obecně dostávají více prostoru než ta oficiální, anebo jen správu svého FTP svěřili nějakému pořádnému začátečníkovi. Pár minut poté, co se na serveru objevilo jedenáct vteřin z Assassins Creed 2, se totiž objevuje stejná věc ze špionážní akce Splinter Cell: Conviction:

http://n-joy.cz/video/n-joy/782sm6gdu7ggvg7e

Připomeňme, že autoři teprve čerstvě završili virální kampaň třetím videem, v němž se satelit z oběžné dráhy dívá přímo na místo konání veletrhu E3. Což jen potvrzuje již dlouho známou věc, a to sice že příští týden bude hra slavnostně znovuoznámena. Toto video tedy s největší pravděpodobností pochází právě z E3 traileru, který bude podobně jako ten z AC2 asi čistě renderovaný. Že by to mohlo být z jakékoliv hry, namítáte? Kdepak, Michaela Ironsidea - tedy dlouholetý hlas hl. hrdiny Sama Fishera- si přece splést nelze.

Splinter Cell Conviction pro PC, Xbox 360 a PlayStation 3 pravděpodobně vyjde až příští rok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 8 months later...
  • 1 month later...

Zdravim,

najdu nekoho, kdo uz demo taky dohral? Me se podarilo stahnout a dohrat vcera...Moje dojmy?

Trosicku se bojim ubytku stealth...Novy dil se priklani spise k akci...Bude to nezvyk pro ty, kteri si uzivali na SC pochazeni lvlů bez co nejmensich mnozstvi vystrelu...

Mark and execute je dobra featůra...Hre to dodava na sviznosti...(nekomu muze vadit prilisna jednoduchost)..

Vyslychaci scena trosku zklamani...Chvastali se full control behem kladeni otazek..Misto toho je to jen o mackani B kazdych cca 30 sec...

Ale jinak dobre...Klasicky SC jak ho zname, ponekud akcnejsi, vice vazany na pribeh...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 3 weeks later...

Tak co na to říkáte? Hra se dnes dostala ven a já musím říct, mě dost uchvátila. Původní splinter cell jsem příliš nemusel kvůli velké obtížnosti a frustraci. Říkejte si co chcete, ale pro mě nebyla zábava čekat klidně 2 minuty ve stínu jen abych mohl oddělat jednoho strážce. Conviction je hodně napínavá akce... Stealth tam je a nemůžete to hrát stylem GTA IV, nebo GoW II, ale když vás někdo spatří, konec hry to není :-).

Conviction je jednoduše o hodně akčnější, než všechny předchozí díly. Osobně jsem Conviction vůbec nesledoval, protože mě Splinter Cell nebral (a to tu mám originálku úplně prvního Splinter Cell), ale tohle se mi zdá skvělé. Po nějaké době zas skvělá hra :-).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo to mám taky tak, asi na to vývojáři zapomněli. Pochybuju že u o origoš. to tam bude. Prostě chbyčka se vloudila.

Chci se ještě zeptat, jak mám nazbýrat nějáký ty body abych si u těch kufrů mohl vylepšovat arzenál??? už jsem u třetího kufru a pořád žádný body. Je to za to když všechno udělám potichu a nikdo mě při tom neuvidí???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přidej se do diskuze

Můžete přidat přidat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte úcet, přihlašte se.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním..   Odstranit formátování

  Only 75 emoji are allowed.

×   Váš odkaz byl automaticky načten a vložen..   Zobrazit jako odkaz

×   Váš předchozí obsah byl obnoven.   Vymazat obsah

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Vytvořit...

Důležitá informace

Tento web používá k poskytování služeb a k analýze návštěvnosti soubory cookies. Více informací naleznete v Zásady ochrany osobních údajů a Pravidla webu