PS3 v době kdy vyšla taky žádná sláva nebyla, jen SONY měla plnou hubu keců. Sázeli moc na CELL (Který měl puvodně fungovat stejně jako dnešní APU), který sice výkoný byl, ale před vydáním zjistili že jim jen tak oboje neutáhne, tak tam plácli nějakou šerednou nvidii aby se neřeklo. PS3 a stejně tak X360 byl v te době po technické stránce stejně průměrný HW tak jako má dnes PS4, XONE. Když si to tak vezmeš na ukázku, tak jen ARM procesor v PS4 , který se stará jen o stahování aktualizací a další procesy pro udržení PS4 ve stand-by má pro sebe stejně velkou a rychlou pamět, jaké mělo celé PS3.
Muj osobní názor je, že lifespan konzole bude stejný jako u předchozích generací (6 let). Tyhle dohady o tom je že PS4 a XONE je ekvivalent slabšího PC jsou naprosté kraviny. I když se jedná o stejnou architektůru, nemužeš tyhle platformy porovnávat. Devs ví pro jaký hardware tu hru dělají a že všude poběží indenticky, postupem času vyperfektujou vývoj na tyhle platformy a budou z nich čerpat maximum.
Vždyt jen jasná ukázka jsou exkluzivity pro oboje platformy (Nemluve multiplatformovkách jako Skyrim, GTA 5, AC4) předchozí generace které mají k dispozici ubohých 256 + 256 mb G/DDR3 (i na tu dobu uvedení obyčejných +- 700 Mhz) pameti a grafiky o taktu 500MHz. A graficky vypadají užasně.
Když si koupíte konzoli tak nedebatujte o specifikacích. Pokud už máte to nutkání tak musíte k PCčkářúm :)