Přejít na obsah
  • Vytvořit účet

XONE X Enhanced hry


Hráč123

Recommended Posts

Zakladam toto tema kde budu prispivat poznatky na hry, ktere dostanou Xbox One X patch...aby I neanglictinari ci lide co se o to primarne nezajimaji mohli za par minutek zjistit v jakem stavu se ted hra nachazi na xone x a jestli napriklad stoji za to kupovat Xone X, 4k TV nebo jen stahovat dany patch....budu zde postupne updatovat a informovat o vsech Xone X enhanced hrach a jejeich plusech a minusech oproti zakladnimu Xone nebo ps4/PRO.Neco mensiho je jiz v Xone X vlakne ale myslim ze by bylo fajn mit podrobnejsi info o tom jak ktera hra na XOX performuje a vypada.....prvne zacnu se Skyrimem...

 

SKYRIM

Patch pro XONE X je prakticky identicky jako pro PS4 PRO, kde je jiz nativni 4K. Pouziva se i stejneho Temporal Anti Aliasingu, ktere zarovnava hrany a snizuje problikavani sub-pixelu na ruznych povrsich jako napr. vegetaci. Dojem je vynikajici a atraktivni ale v podstate stejny jaky uz na konzolich je, kdy jsou jen jemne zlepseny graficke featury jako je draw distance [vykreslovani objektu v dalce] coz ma za nasledek ze vegetaci je mozne videl o neco dale.

Pokud jde ale o dalsi vizualni vylepseni je toho k videni opravdu malo. Pokud date XONE X verzi a PS4 PRO verzi na porovnani vedle sebe prakticky nezaznamenate rozdil. Jedine ceho si lze pri blizsim zkouomani vsimnout je jemna uprava Ambient Oclusion [jde o metody vykreslovani a renderovani stinu tak jak na ne pusobi ve svete svetlo] kde to vypada ze bylo pridano stinovani tam kde na ps4 PRO chybi.

Naopak zajimavy ukaz je v kodu hry pro XONE X kdy je implementovano dynamicke rozliseni na horizontalni ose tak jako napr. Ve Fallout 4. Na PS4 PRO nic takoveho neni a hra bezi stale nativne ve 4K zatimco ve vypjatych scenach na XONE X lze pozorovat na kratke momenty rozliseni 2944x2160 [nativni UHD je 3840x2160]. Rozhodne necekane reseni vezmeme-li v potaz o 43% relativni vyssi GPU vykon a naskok v propustonsti pameti. K cemu ale tato metoda skvele slouzi je konzistentni vykon. O nem nemuze byt u ps4 PRO rozhodne rec a propady fps a skubani jsou zde pritomny. Pri vydani dokonce PRO verze bezela hure nez na zakladni PS4 a to se v poslednich 12ti mesicich stale nezmenilo.

Xone X verze zde nabizi pouze male vykyvy ve vykonu a je jak jiz bylo napsano temer identicka s PS4 PRO verzi s rozdily ze PS4 PRO jede vzdy ve 4K zatimco XONE X rozliseni skaluje na horizontalni ose a nabizi male upgrady u Ambient Occlusion a vykreslovani detailu v dalce. 

+ Prakticky stabilni vykon

+ Lehke zlepseni ve vykreslovaci vzdalenosti

- Jen velice drobne zmeny v grafice a obcasne snizeni rozliseni na horizontalni ose

Celkove myslim ze tohle je jeden z patchu, který neoslni ale ani neurazi...takovy ten typ patche aby se toho moc nepodelalo ale ani nevylepšilo...

 

zdroj: DigitalFoundry 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj jak je to s tim patchem pro quantum break? Co si tu daval minule?  Bylo tam videt ze se da vybrat rozliseni full HD a 4K ale ja tam nic nemam na vyber. 

A jeste je nejaky vetsi rozdil v xbox one x verzi rise of the tomb raider a tou na ps pro?  kdyz si nastavim enriched visuals? 

Dik.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

QUANTUM BREAK

Quantum Break byla jedna z her, kterou jsme meli moznost testovat jeste pred vydanim Xone X, V nabidce byla moznost 1080p nebo 4K rezimu, kdy obe volby byly dramatickym zlepsenim oproti 720p na Xone. Vizualni stranka hry take zaznamenala velky upgrade a posunula se vice smerem k PC nastaveni. Jedinou vadou na krase tak zustalo to jak hra bezela. Vykon byl vyresen ale bohuzel se ve hre nachazi nekolik nepeknych grafickych bugu.

Je treba zduraznit ze Quantum Break je jednou z nejnarocnejsich konzolovych her ktere byly vydany diky featuram jako je pokrocile globalni osvetleni v realnem case a sirokou nabidkou efektu vyuzivane diky hratkam s casem.

Nove ted hra nabizi krapet jinou cestu...moznost zvolit si 1080p rezim zmizela. Pravdepodobne je tomu tak diky faktu ze Remedy se podarilo ustalit fps na 30ti ve 1440p modu takze 1080p volba jiz neni treba. 1440P restrukturalizovane do 4K neni samozrejme nativni 4K nicmene na UHD televizich vypada velice dobre.

Nicmene jsou zde jista uskali. Metoda pouzita pri upscalovani obrazu nyni pusobi v jistych scenach jinak nez tomu bylo u preview verze kodu a dochazi k artefaktum, ktere jsou casto pozorovany kdyz je pouzita metoda checkerboardingu (taktez upscalu do 4K metodou uprdenostnovanou SONY na jejich ps4 PRO). Jsou take k videni artefakty, ktere nahravaji faktu ze nektere casti sceny mohou byt renderovany v nizsim rozliseni (lze si vsimnout ze nektere hrany pri zasazeni efektem depth of field nyni operuji ve ctvrtinovem rozliseni oproti zbyle scene.)

Jedna se o problem, ktery v realnem case a pri hrani jen tezko budete pozorovat a stale je zde rozliseni podstatne vyssi nez nez u puvodniho Xbox One. Problemem je ale to ze zmeny, ktere Remedy nyni udelalo maji za nasledek pomerne nepekne vizualni chyby, ktere maji dramaticky dopad na celkovy dojem. Mnoho povrchu ve hre nyni vykazuje ruzne sumy a ruseni v grafice (problikavani apod.)

Pri blizsim zkoumani to vypada ze vynikem bude ambient oclusion (metoda stinovani objektu) protoze jiz v preview kodu hry byl tento effekt trochu rozklepany a nestaly. Evidentne je zde neco velice spatne. Bohuzel tady to nekonci. V nekterych castech hry je dokonce mozne videt graficke mapy pod obrazem – viditelne vertexy prolinajici obraz.

Jde o neco co naprosto kazi dojem z hrani a celkoveho vzezreni hry. Mnoho fanousku na tento problem jiz poukazalo v minulych tydnech a tak doufame ze jej Remedy brzy napravi. Ve venkovnich prostorach nejsou tyto problemy tak zretelne a tykaji se predevsim casti odehravajicich se v laboratorich, kterych je ovsem ve hre pomerne dost. Pokud se podivame pres tyto problemy tak byly zlepeseny vdalene detaily (Distant LOD – level of detail), ktere globalne zlepsuji vsechny sceny ve hre a texture filtering (metoda urcovani barvy pixelu v namapovanych texturach – ma za nasledek snizeni ostrych hran nebo rusivych hran po stranach ruznych objektu) je dramaticky zlepsen. Celkove je grafika posunuta o hodne blize k PC nastaveni.

Quantum Break na puvodnim Xbox One byla pomerne rozmazana hra diky tomu ze bezela v 720p (restrukturalizovano do 1080p) takze 4x navyseni rozliseni je urcite vitane vylepseni a ackoliv je FHD rezim pryc i majitele FHD televizi budou benefitovat z rozliseni 1440p diky downsamplingu (metoda upravy obrazu na dane rozliseni smerem dolu). Popravde, protoze nejde o nativni 4k rozliseni tak je QB mozna nejlepe vypada prave na FHD televizich.

Aktualni kod hry ma na Xone X minimum trhani obrazu-zpomaleni a propadu fps takze nezbyva nez doufat ze Remedy odstrani i graficke glitche aby tak QB mohl byt vychutnat v plne parade.

+ zlepsene rozliseni, texture filtering a detaily vzdalenych objektu

+ dramaticky vylepseny beh hry

- graficke glitche rusici zazitek ze hry

 

 

zdroj: DigitalFoundry

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

HALO 5

Halo 5 na Xbox One cililo na 1080p (FHD) a 60 fps...to druhe dodalo bezchybne....rozliseni byla ovsem jina pisnicka. V mnoha bitvach casto klesalo diky dynamickemu skalovani az k 810p. Vysoka ale pochopitelna cena za stabilne hladkych 60 fps. Rozsliseni ale dostalo s prichodem Xone X dramaticky update...hra nyni operuje vetsinu casu v rozliseni 2160p. A to pouze diky dynamickemu skalovani a az 4.6x vyssimu vykonu Xone X oproti puvodnimu boxu. Nekdy je rozdil v rozliseni az 6x vyssi....to ma take za nasledek, ze je odhaleno mnoho na puvodnim xboxu nevidenych detailu, kde proste nebylo dost pixelu proto aby je bylo mozno videt jako napr. Na pusce, s displayem nyni lze videt stav baterie zbrane, naboju apod. Tento detail byl na puvodnim xboxu necitelny...Zde budou benefitovat i majitele FHD televizoru ale prava sila Halo 5 spociva prave ve 4k rozliseni a lepsi texture filteringu..

Co se tyka dynamickeho skalovani tak Halo 5 stale uprave hodnoty na obou osach nezavisle coz vede casto k pomerne netradicnim hodnotam jako napriklad 2816x1584 nebo 3360x1890. Pri hrani si jen tezko povsimnete techto uprav a obraz je nyni ostry jako britva. Jak bylo receno...4k display je urcite idealni zobrazovac pro Halo 5 ale i majitele FHD displayu si prijdou na sve. Jednoduse proto ze Xbox One X down-sampluje (uprava rozliseni smerem dolu na nativni rozliseni obrazovky) vse automaticky takze obraz je pekne ostry a take protoze puvodni Xbox byl malokdy schopen dostat hru na FHD rozliseni jiz v prvni rade. Takze na FHD displayi jste porad dostavali rozliseni pod 1080p (samozrejmne upraveno tak aby sedelo na 1080p).

Dalsim duvodem proc i majitele 1080p displayu mohou nyni jasat je zlepseny texture filtering a tim i kvalita obrazu v unpatchnutem stavu. Halo 5 jsme testovali jeste pred vypustenim 4k patche a jak muzete tusit hra samozrejmne vyuziva silnejsiho hw konzole i bez nejakych patchu...v praxi tak Halo 5 bez nativne v 1080p coz jen podtrhuje flexibilitu enginu kdyz je mu poskytnut lepsi hw. Xone X take vynuti 16x anisotropicke filtrovani (metoda ktera se stara o "hloubku" textur...napr. Kostek v chodniku apod a dodava jim pocit oblosti a hloubky).

Spolu s 4k patchem je texture filtering dramaticky zlepsen a rozmazane textury povrchu zeme jsou ty tam...zajimave je ze v unpatchovane verzi hry vynuceny 16xAF odkryva daleko vice detailu nez upraveny TF s 4k patchem v nekterych oblastech...Zcela urcite 4k rozliseni zabere vetsinu vykonu a na 16xAF neni v patchi jiz dost vykonu...Tak ci onak se jedna o velky rozdil...Pokud si ale mame vybrat urcite bereme 4k patch pred neopatchovanou verzi..

Rozdily zde jsou ale i jine nez jen rozliseni a TF..veskery text je nyni ve 4k stejne tak jako HUD a dalsi elementy (menu apod.) Je zde take naznak toho ze 343 upravili level of detail nastaveni – v jedne casti je na zemi vice trosek zatimco v nekterych cutscenach je videt vice detailu na vetsi vzdalenost.

Zbytek zustava stejny...Animace stale jedou jen ve 30ti fps pokud jsou nepratele dostatecne daleko (technika pouzivana k uspore zdroju) nebo pokud je na bojisti prelidneno. Kvalita stinu je stale dost nekonzistentni. Nastesti je to prave rozliseni ktere dodava mnoho dosud nevidenych detailu do hry a stejne tak ostrost s jakou pravdepodobne 343 puvodne zamysleli hru vydat, nicmene vykon Xone na to nemel.

Beyond these changes, Halo 5 retains many of the same performance-saving techniques present in the original release. Considering this is a patch produced two years after launch, this is fully expected. Animation still plays at half-rate when enemies are at a distance or when the battlefield becomes too crowded - a factor of CPU time remaining relatively limited, even on Xbox One X. Shadow quality also remains inconsistent at times with alpha effects, such as fire, removing them from view to avoid overdraw, just as we saw in the original release. It would have been great to see these issues addressed but again, it's not unexpected since it is an incremental upgrade - not a revamp of the entire engine.

Co se tyka vykonu zde jede opet vse bez kompromisu ...60 fps stabilne a po celou dobu.

Jeden z problemu muze byt pri loadingu kdy muze dochazet ke skobrtani. Jako kazda hra v Halo serii i Halo 5 taha data z HDD aby tak poskytlo co nejplynulejsi zazitek ze sveta coz muze vest ke skobrtani pri prechodu z oblasti nebo pri cestovani velkou rychlosti apod. Nase rada zde je hrat hru z HDD coz podstatne situaci zlepsuji, bohuzel neresi kompletne.

zdroj: DigitalFoundry

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 4 weeks later...

ZAKLÍNAČ 3

Xbox One X patch pro Zaklínače 3 přináší víc než jsme čekali. Dvě nové možnosti: 4k mód, který cílí na nativní 3840x2160 rozlišení při 30 fps s využitím dynamického rozlišení tam kde by výkon nestačil a Výkonostní režim který cílí na 60 fps s taktéž dynamickým rozlišením.

Začneme nejdříve čísly. Standartní Xbox One poksytoval rozlišení většinou na hodnotách 1600x900. Když se podíváme na 4K mód na Xbox One X tak dostaneme obrovský nárůst v rozlišení a ačkoliv je zde 30fps hranice, systém je schopen nativní 4k docílít v méně náročných scénách (při pohledu do nebe, prochazení interiéry nebo při průzkumu méně náročných exteriérů. Naopak při procházce neslavně proslulou Crookback Bog lze sledovat dropy v rozlišení na 3200x1800. I tak se ale jedná o velice působivé číslo, které na 4k displayích vypadá skvěle. 

Xbox One X také přidává post-procesní anti aliasing takže například stromořadí vypadají čistčí a ostřejší než například v případe PS4PRO které používá metodu checkerboardingu, který vytváří mírně rušení-rozostření okolo vzdálených hran. Supersampling pro majitelé FHD televizí je zde také na místě takže hra vypadá ostřeji než na standartním Xbox One a PS4.

Tento patch přináší ale daleko víc než jen prostý nárůst rozlišení. CD Projekt Red pro 4K mód přinesl několik grafických feature, které v druhém módu nenajdete. Jde o vylepšené ambient occlusion (metoda stínovaní objektů v závislosti na jejich pozici vůči zdrojům světla), stíny a textury tak jak to je vše na ps4 PRO. S jedinou vyjímkou. Xbox One X přináší ještě vyšší kvalitu stínů, což jim propůjčuje čistší obrys na delší vzdálenost. 

Co se týká gejmpleje je nutné říct že Xbox One X hraje první ligu. Při výběru 4k módu i náročné lokace jako Crookback Bog nebo Heatheron village běží na bezchybných 30 fps. Ani velmi naročné lokace jako Novigrad nejsou pro Xbox One X problém. V porovnání s 25 fps na PS4 PRO je tohle vítaná změna. 4K mód je určitě nejplynulejším a nejlépe vypadajícím způsobem jak hrát Zaklínače 3 na konzolích.

Výkonostní režim je potom o něco méně úspěšný nicméně stále platnou volbou. Celá baze je velice jednoduchá...nižší rozlišení a cílených 60 fps. Je jasné že všechna pozlátka a výška nastavení detailů ze 4K módu jsou zde pryč. Co je stejné je draw distance (vykreslovaní vzdálenosti) základní assety a efekty.

Rozlišení je potom 1920x1080 v nejnižším bodě a 2368x1332 v bodě nejvyšším (a možná ještě výš v oblastech, které jsme netestovali). Rozlišení se povětšinou drží vyššího čísla a to v komplexních místech jako je Novigrad. Bohužel stabilní framerate není ani zdaleka a tak se domníváme že i na FHD displayích je lepší volba 4K kde je fps stabilní po celou dobu. Novigrad lítá mezi 35-50, Crookback Bog mezi 50-60 a to zkrátka není úplně ideální. Samopzřejmně jsou oblasti jako například brzký střet s Grifinem kde hra drží 60 fps a proti 30 fps je tenhle úsek skvělým zážitkem. Možným řešením zde by mohlo být použití monitoru s technologií FreeSync, který by odstranil trhání obrazu a k tomu se ještě možná vrátíme. Možná nás také čeká ještě úprava tohoto módu a CD Projekt Red jej zatím testuje. Jak bylo napsáno pořád je možné ustoupit na 1080p rozlišení v náročných oblastech což by spolu s další optimizací mohlo v budoucnu znamenat Zaklínače 3 v 60ti fps na konzolích stabilně ale nechme se překvapit. 

Prozatím je Zaklínač 3 v případě ze disponujete adekvátním 4k displayem s HDR tou nejlepší podívanou na konzolích na Xbox One X

 

Zdroj: Digital Foundry

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 1 month later...

OVERWATCH

Xbox one updaty se na nás valí ze všech stran a ani Blizzard se svým Overwatch na nic nečekal a majitelé Xbox One X si mohou užívat mnoha vylepčení, která daleko přesáhnou kvalitu základní konzole a PS4 PRO. Po té co PS4 PRO update přinesl pouze 4K HUD a vylepšený texture filtering jsme k updatu pro Xbox One X přistupovali poněkud skepticky protože konzole má určitě na víc.

Dobré zprávy jsou že Blizzard přinesl poměrně slučnou podporu pro Xbox One X. Patch má 650 MB a nepřináší dramatické změny co by se grafických featur týkalo ale co přináší je očividné navýšení rozlišení, které rozhodně na vaší UHD televizi oceníte. Hra nyní vyuzíva dynamický scaler (rozlišení je upravováno dle vytížení konzole) a protože se jedná o velice dynamickou hru je i rozsah rozlišení poměrně široký. Na základě asi 30 típnutých snímků se hra vskutku dostavá na "plnotučné 4K (3840x2160)" v oblastech jako lobby nebo při výběru postavy nicméně jakmile se rozjede hrdiny překypující akce rozlišení padá na nejnižších naměřených 2112x2160. To odkrývá jak škálování rozlišení funguje, kdy vertikální zůstává na hodnotě 2160 ať se děje co se děje. Pro představu toto rozlišení je 55procent plného 4K. To je stále obrovský skok napřed oproti Xbox One a jde o nejostřeji vypadající Overwatch na konzolích.

Plné 4K po celou dobu je tedy mimo hru ale stále jde o vyborně vypadající hru kdy většinu času se budete pohybovat na rozlišení někde mezi oběma konci, čehož si díky vyladěnosti hw jen těžko všimnete. Konzistentní rozlišení je tedy nekdě kolem 2751x2160 což je 71procent plného 4K.

Z grafických featur bylo přidáno 16x anisotropické filtrování (stějně jako u PC) a ambientní stínování. Zbytek je stejný jako na PS4PRO. Co se týká výkonu tak zde se tu a tam objeví menší propady(58fps) a protože hra využívá adaptivní v-sync je na Xbox One X přítomno trhání obrazu protože jsou renderovány i nekompletní snímky. Jev se vyskytuje hlavně v horní třetině obrazovky kdy je možné pozorovat artefakty. Nutno dodat že propady snímkování jsou velice vzácné a po drtivou většinu času hra udržuje 60 fps. Z našeho pohledu je to malá daň za obrovský nárůst v rozlišení, které dělá hru daleko ostřejší. 

Jde o podařený update, hlavně potom co update pro PS4 PRO je vedle toho pro Xbox One X jako chudý příbuzný, což je nám v DF poměrně záhadou. Řečeno v číslech oproti Xbox One, PS4 a PS4 PRO jde minimálně o 2,2x vyšší rozlišení, typicky 2,9x vyšší a v ideálních případech o plnotučné 4K. Hráči Overwatch na Xbox One X mohou tedy jásat protože dostávají nejlepší verzi Overwatch na konzolích.

 

zdroj: DigitalFoundry

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

HITMAN

Xbox One X patch pro Hitmana sleduje tradici zvolenou už při patchování hry pro PS4PRO. To nabídlo lepší výkon, 1440p rozlišení a o něco později i podporu HDR. Určitě skvělý přídavek do výtečně hry ale co Xbox One X? Ten posouvá věci ještě o kus dál a jedná se o jeden z nejpovedenějších updatů pro systém. 

Začněme s možností rozlišení. Zde jsou na výběr dvě volby, které určují kvalitu obrazu - HIGH QUALITY mód a HIGH FRAMERATE mód. První z uvedených renderuje hru v nativním 4K s jemným anti aliasingem navrch. Výkonostní mód protom míří na 60 fps při rozlišení 1440p (standartem bývá 1080p jako např. v Rise of the Tomb Rider nebo Gears of War 4).

Rovnou z kraje se přikláníme k HIGH QUALITY módu. Hitman je absurdně detailní hra a 4k rozlišení dělá obrovský rozdíl v celkové jasnosti obrazu. Ale nezůstává jen u rozlišení - tahle hra je plná detailních drobností, které jsou precizně zpracovány a které by v každé další hře byli jen výplňí, jako příklad mohou posloužit plechovky od limonád v baru apod, které jsou do detailu zpracované. Hitman také využívá tzv. parallax occlusion mapping (zkráceně POM - o co jde...technika, která dává plochým objektům hloubku respektive 3D rozměr...jako příklad může být chodník z kamenů, cihlové zdi apod.) v daleko větší míře než jsme standardně zvyklý a texture filtering je také posunut o něco výš takže umožnuje ostřejší detaily povrchu na větší vzdálenost spolu s vylepšenými stíny. V porovnání s PS4 PRO, kde je možné si vybrat pouze QUALITY mód je tohle obrovský skok a PS4 PRO režim je porovnatelných s výkonostním na Xbox One X kde konzole od MS v obou módech poskytuje navíc více vzdálených detailů.

 

Možná se teď ptáte, proč tedy HIGH PERFORMANCE mód na Xbox One X vůbec existuje? Jednoduše jde o stabilitu fps. V Quality módu můžete vybírat mezi omezeným a neomezeným frejmrejtem. Tím že fps omezíte, dostanete většinou stabilních 30 fps v nativním 4k s mírnými dropy jen v těch nejnáročnějších scénách jako napr. Marakešská tržnice. Výkonostní mód potom dovoluje hrát v 60ti fps, nicméně stejně jako u quality módu fps lítají dle náročnosti scény mezi 50-60. Poměrně velký skok proti PS4 PRO, kde fps jsou o 20 nižší prakticky za všech okolností a nezapomeňme, že XOX stále produkuje více vzdálených detailů. Vyjímkou může snad být jen a opět Marakeš, kde konzole od MS má vyhodu "pouze" 10ti fps. Zatímco má XOX obrovskou GPU výhodu ukazuje se že obě konzole mají jistý limit ve svém CPU a to je i problém pro výkon v této hře, kde by lepší CPU jistě dopomohlo XOX ke stabilním 60ti fps.

Mimo problémová místa jako je Marakeš nebo Bangkok (ne asi :), se XOX dostává poměrně blízko k tomu aby dosáhl na 60 fps což je v celkovém obrazu neuvěřitelná záležitost sama o sobě. Pokud vlastníte Freesync monitor, tohle by mohlá být skvělá hra kde ho otestovat a odstranit tak nepříjemné trhání obrazu při proměnlivých fps. 

Takže ke shrnutí. Quality režim nabízí nativní 4k s velice pevnými 30 fps, které malokdy klesají. Neuvěřitelně bohatý grafický kabátek je doplněn o mraky detailů. Je možné i odemknout fps ale to bychom nedoporučovali protože ten je pomerně rozlítaný. Výkonostní režim potom nabízí 1440p a méně stabilní fps mezi 50-60, nicméně jde o stále výborný výsledek, který se dobře hraje a jde o nejplynulejší způsob jak zahrát Hitmana na konzolích.

Pokud ještě navíc vlastníte TV s technologií HDR, dočkáte se i velice pěkných scén, obzvlášť při přechodech z temných míst do světlem ozářených prostranství apod. Celkově jde o jeden z nejlepších patchů, které doposud XOX zaznamenal a precizně demonstruje schopnosti konzole od MS. Pokud ještě hru nemáte tak po ní určitě sáhněte. 

zdroj: DigitalFoundry

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

STAR WARS BATTLEFRONT 2

V mnoha ohledech se jedná o totožný scénář jako u Wolfensteina 2. id Tech 6 grafický engine sdílí mnoho podobných featur, které lze najít i ve Frostbite enginu od DICE, na kterém je samozřejmě postaven cely SW BF 2. Snaha docílit co nejlepšího vzdhledu s cílem na 60 fps. Ve hře je dynamické škálování rozlišení kdy PS4 Pro dosahuje maxima 2560x1440 zatímco Xbox One X tlačí rozlišení ještě víš - o hodně víš - a to rovných 3840x2160, tedy plné 4K. To máme 2.25x tolik.

Samo sebou díku dynamickému škálování se propast mezi oběma stroji zmenšuje a zvětšuje nicméně zůstává pomerně dost velká po většinu času. Co napomáhá konzoli od Sony je dočasný anti-aliasing, se kterým engine pracuje a zjemňuje tak všechny kostrbaté hrany nebo známky upscalingu. Výsledek je, jak už bylo zmíněno podobný tomu z Wolfensteina 2. Xbox One X verze pěkně sedí na 4k obrazovku zatímco Ps4 Pro vypadá rozmazaně. O co hůře texture filtering je navázán na rozlišení takže na konzoli od Sony vypadá textura země rozmazaná a bez detailu.

Obě konzole podporují super-sampling (škálování rozlišení z vyššího na nižší pro FHD displaye) takže trochu diskutabilně zde majitelé Ps4 Pro s FHD televizí dostanou lepší zážitek. Není to tak že by upscalování ze 1440p na 4k nefungovalo ale není to to co čekáte od své nové 4k televize. Rozdíl v čístosti obrazu mezi XoX a PS4 Pro je dramatický. K tomu všemu na vrch přidává XoX několik menších grafických vylepšení, která ačkoliv jdou jen těžko označit za podstatná ale jsou zde...jde o lepší texture filtering, ostrost stínů, efektivita ambientního osvětlení a kvalita odrazů. 

Zatímco u grafických featur Xox jasně vítězí, je zde jedna oblast kde má Ps4 Pro na vrch a tou je jak už to bývá výkon. Naše analýza vychází z buildu, který jsme měli k dispozici předtím než dorazil day 1 update a MS se nechal slyšet, že budou následovat ještě drobné úpravy dynamického scaleru tak aby k dropům fps nedocházelo. Nutno dodat, že i tento kód byl velice solidní s dropy v řádech jednotek, které jsou akceptovatelnou obětí za extra vizuální podívanou.

Pokud tedy vlastníte 4k display, Xbox One X vám nabídne Star Wars zážitek jako žádný jiný, pokud je řeč o konzolích. 

zdroj: DigitalFoundry

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

KINGDOM COME DELIVERANCE

Konceptuálně je Kingdom Come Deliverance zajímavým dílkem...otevřený svět ve spojení s jedním z nejsilnějších grafických enginů dneška. Jde o debutní projekt studia Warhorse, který pohání CryEngine stejně tak jako Ryse, Homefront nebo Prey. Patnácté století zachycené ve skoro fotorealistickém vzhledu evropských vesnic a lesů, luk a hájů.

Výběr CryEnginu dává tušit jaké ambice tým měl pokud vezmeme v potaz kolik peněz například oproti Skyrimu a jemu podobným na vývoj měl. A to se také promítá do konečného výsledku kdy stejně jako Homefront The Revolution má hra mnoho problémů hned ze startu. Tyto byli nicméně opraveny a tak v podobný osud doufáme i u Kingdom Come. 

Vizuálně jde o celkem přímý směr co se konzolí týká, kdy jak základní tak i vylepšené verze konzolí obou výrobců sdílejí podobné slabiny ale i silné stránky. Opravdovým problémem je zde pak přítomnost vizuálu v nízkém rozlišení, kterého je možné si všimnou prakticky všude a které notoricky trápí i další CryEnginem poháněné hry jako např. Lichdom Battlemage. Stejně tak se všude okolo objevují assety v nízkém rozlišení pokud se zastavíte a pozorně si prohlédnete scénu.

KCD poskytuje hráči mnoho nádherných scén ke koukání, které jsou ale svázány mnoha úskalími...průzkum měst a lesů je jednoznačně jedna z nejlepších částí hry, která trpí neuvěřitelným doskakováním textur všude kam se podíváte, bez ohledu na jaké konzoli hrajete. Objevující se stromy, zdi domů s rozplizlými texturami, které najednou doskakují tak jak mají, to vše je celkem studená sprcha a ani Xbox One X verze na tom nic nemění. Grafické nastavení je z velké části totožné a ačkoliv PS4 PRO i Xbox One X disponují větší vykreslovací vzdáleností na objektech tak se nejedná o velký rozdíl od základních konzolí. Největším rozdílem tak zůstává rozlišení kdy standartní xbox one poskytuje 1600x900, playstation 4 1600x900 s malým vylepšením ambientního osvětlení, které poskytuje plnější stínování objektů. PS4 PRO poté nabízí 1920x1080 s vylepšenou vizuální podobou a ještě trochu vylepšeným ambientním osvětlením a na závěr Xbox One X vše uzavírá s rozlišením 2560x1440 s tím že ambientní osvětlení je někde mezi ps4 a PS4 PRO. Mimo několika malých rozdílů v tom kdy na vás vyskočí textura povrchu země nenabízí PR4 PRO ani Xbox One X další změny. Texture filtering je na nízké úrovni všude kam se podíváte. Načítání textur je nejpomalejší na Xbox One ale jakmile jsou všechny načtené, nenajdete rozdíl mezi Xbox One a Xbox One X.

Když už jsme u nahrávacích časů, je nutno poznamenat, že ty jsou až katastrofálně dlouhé. Zatímco u klasické ps4 budete čekat bezmála 2 minuty, u PS4 PRO zhruba jeden a půl minuty, na xbox one 1 minutu a 13s a Xone X vás nechá čekat 53 vteřin. Toto nahrávání pokračuje i při načtení uložené hry, nicméně už není tak dlouhé a jde o 28 vteřin u Xbox One X až po 44 vteřin u ps4. 

Pokud jde o výkon není divu že základní konzole sedí u dna. Hned zkraje mají všechny konzole problém s časováním snímků, typickým problémem u CryEnginu kdy hra limituje fps na 31 snímcích nikoliv na 30. Jakkoliv se 30 a 31 může zdát zanedbatelné, představuje to velký problém při časování kdy každou vteřinu jsou zobrazeny dva po sobě jdoucí unikátní snímky. Co to znamená v praxi? Nerovnoměrný pohyb při ovladání - trhání, škubání chtete-li. Limitovat fps na 30 by určitě pomohlo a je to něco co trápilo i Homefront The Revolution a bylo vyřešeno takže nezbývá než doufat že Warhorse brzy příjde s nápravou. 

Jak PS4 tak Xbox One dosáhnou na 31 fps při cestování mezi městy ale co tyto dvě verze dělí jsou cutscény, bitvy a velká města. Podobně jako u Zaklínače 3, ani jedna z těchto konzolí si neumí dobře poradit s komplexními místy plnými CPU řízenými postavami a obě konzole na to reagují svým způsobem. Zatímco PS4 měla potíže s fps v úvodní sekvenci při jízdě na koni, kde ztrácela na Xbox One 3-4 fps při přehrávání cutscén se karta obrací a Xbox One ztrácí zase 3-4 fps zde. Obecně PS4 dosahuje lepších výkonů než Xbox One. Xbox One X a PS4 PRO potom poskytují daleko stabilnější a hladší průběh a drží se blíž cíleným 31 fps (ale i při stresových situacích Xone X padne na 20 fps). Rozdíl je nicméně hmatatelný. 

Vzato kolem a kolem Xbox One X nabízí nejvyšší rozlišení a nejlepší výkon. Pokud se tedy rozhodnete podstoupit toto martýrium na konzolích doporučujeme tak udělat na Xbox One X. Případně s nákupem počkat dokud vše nebude vyřešeno není také vůbec špatný nápad protože i Xbox One X verze je spíše "z nouze ctnost".

 

zdroj: DigitalFoundry

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přidej se do diskuze

Můžete přidat přidat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte úcet, přihlašte se.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním..   Odstranit formátování

  Only 75 emoji are allowed.

×   Váš odkaz byl automaticky načten a vložen..   Zobrazit jako odkaz

×   Váš předchozí obsah byl obnoven.   Vymazat obsah

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Vytvořit...

Důležitá informace

Tento web používá k poskytování služeb a k analýze návštěvnosti soubory cookies. Více informací naleznete v Zásady ochrany osobních údajů a Pravidla webu