Přejít na obsah
  • Vytvořit účet

Vita: nedostatky, o kterých se moc nemluví


L/--Z/--R0

Recommended Posts

Zdravím, předně bych chtěl požádat moderátory, aby už konečně vytvořili samostatnou sekci pro Vitu (a 3DS), protože mít jedno 100+ stránkové vlákno je prostě pitomé.

A nyní k tématu: jako řada lidí i já jsem po uvedení Vity na JAP trh sondoval různé recenze, preview či jiné hands-on články ve snaze zjistit, co se na mašině a launch hrách (ne)povedlo. Kdo něco už četl, tak patrně ví, že jako časté nedostatky se uvádí "průměrná" (eufemicky řečeno) výdrž baterie a softwarové chybky. Osobně mě ale při čtení překvapily jiné věci, které bych považoval jako závažnější nedostatky než jsou tyto běžně uváděné záležitosti. Jsou to:

1) Vita je těžká

První věc, která mě zajímala hned po představení (tehdy ještě) NGP, bylo, jaká je hmotnost konzole. Sony ohledně tohoto parametru mlčelo; testeři, kteří měli zařízení v ruce zase tvrdili, že je "překvapivě lehká". Není. 3G model váží 279 g, což je de facto stejně, jako PSP 1000. Wi-fi model je o dvacet gramů lehčí, což je fajn, ale má to daleko k 190 g PSP 2000/3000. I 3DS je lehčí (něco okolo 240 g). Jako dlouholetý majitel PSP 1000 a posléze i PSP 2000 musím konstatovat, že těch necelých 300 g je fakt hodně - při delším hraní si člověk musí dávat pauzy, taky je třeba nemožné hrát na PSP 1000 vleže, protože vám po dvaceti minutách začnou brnět ruce. A tahat 280 g v kapse u kalhot taky není žádná sranda.

2) Display (podle všeho) půjde snadno poškrábat

Je-li něco, co oceňuju na přenosných konzolích Nintenda od GB Advance SP výše tak to je fakt, že jsou opravdu "portable". Stačí zavřít (kromě Micra), hodit do báglu a můžete vesele jít dál, aniž byste se museli strachovat, že si zničíte display nebo urvete tlačítka. PSP v tomto vyžadovalo mít nějaký obal a ideálně i screen protector - display je totiž kryt plastem, který jde velice snadno poškrábat. Podle všeho zde se opakuje historie i u Vity, jelikož její display je opět kryt pouze plastovým "sklíčkem". Tohle mě fakt dost zarazilo, jelikož za těch cca 7 let od uvedení PSP se v této oblasti technologie hnula o kus dopředu a existuje řada vynálezů, které se snaží pravděpodobnost poškrábání displaye minimalizovat - všichni jste asi slyšeli např. o Gorilla Glass technologii používané u smartphonů/tabletů. Proč, Sony?

3) Některé hry mají technické problémy

To že hry mají bugy není žádná novinka. Podle všeho ale některé již vydané hry pro Vitu mají problémy "by design". Uncharted na Vitě vypadá úžasně, že? Zblízka podle všeho až tak ne, protože neběží v nativním rozlišení. Každý PCčkář s LCD monitorem ví, že pokud nastaví jiné, než nativní rozlišení, dochází k interpolaci pixelů a hra vypadá rozmázle. A přesně tímhle trpí i některé hry na Vitě - kromě Uncharted je to např. Hot Shots Golf 6, který podle všeho běží ve výrazně nižším rozlišení, než je nativní.

Asi tak. Jak jsem jednu chvíli uvažoval o importu z JAP, tak asi chvíli počkám. A pochopitelně, každý má jiné priority, takže někdo může nad výše uvedeným jenom mávnout rukou, tak už to ale chodí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1) Tak za prvé. Playstation Vita má 5" display, což je trochu více, než 4,3" u starých PSP, takže rozměry jsou větší. Také má v sobě větší akumulátor a analog navíc. Prostě ta hmotnost je naprosto oprávněná a právě proto, jak je Vita velká a působí masivně, tak je relativně lehká. Každý zatím tvrdil, že ho váha příjemně překvapila.

2) To máš odkud, že je kryt pouze plastem? Prosím zdroj. Jinak co se týče displaye, tak půjde o Super AMOLED Plus display od Samsungu, což je asi to nejlepší, co je momentálně na trhu. U tohoto typu je právě krycí sklo spojené přímo s displayem a přímo v něm je i doteková vrstva, takže nějak nechápu, že by nad tím byla ještě krycí plastová vrstva.

3) To, že zpočátku budou mít hry některé bugy atd, se dá čekat. Ovšem to s tím rozlišením - opět, zdroj? Pics or it didn't happen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mě největším nedostatkem bude to že nebude možnost samovolné výměny akumulatoru ... kdysi se to psalo že baterie je vyměnitelná pouze v servise ale nevím jaká je tedka situace...

SuperAmoled plus že je nejlepší mobilní display na trhu ... To bych se maličko hadal , třeba Retina display u Iphonu taky nevypadá ubec špatně či IPS NOVA ... Tady je maličká srovnávačka vše tří konkurentu http://www.phonearena.com/news/NOVA-Display-vs-Super-AMOLED-Plus-vs-Retina-Display-vs-IPS-LCD_id18644 , http://mobilizujeme.cz/clanky/srovnani-displeju-tft-super-amoled-plus-a-nova-displej/ .... Osobně používám Optimus Black a na display a barvy si nijak nestěžuju

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1) Nevím jestli je "oprávněná" nebo ne, 280 g je DOST. Nemluvě o tom, že na rozdíl od PSP budou hry používat touchscreen, ergo někdy bude člověk držet těch 300 g v jedné ruce. To má do pohodlného hraní daleko.

2) The Vita uses a capacitive multitouch screen, which works the way you'd expect — no stylus here. The plastic screen isn't quite as smooth to the touch as the glass that we've got used to with smartphones, but it's accurate and responsive. (...) While I didn’t test this out, my feeling is that the system is durable but the screen could get scratched quite easily — the Vita is large enough that you’ll probably be carrying it in a bag of some sort, and I’d consider a case, pouch, or sleeve an essential purchase. (Zdroj: The Verge)

3) The biggest issue with this game are the visuals. The assets are fine, with attractive character models and courses, but the image quality has taken a big hit — the game is clearly running at sub-native resolution on Vita, and the scaling effect is really jarring. The series features a clean, minimal graphical style, but this has been undermined by some nasty aliasing and an overall blurry look to the picture. Uncharted also appears to be rendered at a lower resolution than the Vita's screen, with significant aliasing, but the overall busier, effects-laden nature of that game's visuals means it's much easier to ignore. Everybody's Golf, on the other hand, can't even output its menu screens at optimal quality. (Minirecenze Everybody's Golf, Zdroj: The Verge)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1) Nevím jestli je "oprávněná" nebo ne, 280 g je DOST. Nemluvě o tom, že na rozdíl od PSP budou hry používat touchscreen, ergo někdy bude člověk držet těch 300 g v jedné ruce. To má do pohodlného hraní daleko.

3) The biggest issue with this game are the visuals. The assets are fine, with attractive character models and courses, but the image quality has taken a big hit — the game is clearly running at sub-native resolution on Vita, and the scaling effect is really jarring. The series features a clean, minimal graphical style, but this has been undermined by some nasty aliasing and an overall blurry look to the picture. Uncharted also appears to be rendered at a lower resolution than the Vita's screen, with significant aliasing, but the overall busier, effects-laden nature of that game's visuals means it's much easier to ignore. Everybody's Golf, on the other hand, can't even output its menu screens at optimal quality. (Minirecenze Everybody's Golf, Zdroj: The Verge)

PSP 2 ma dva analogy tudiž se předpokládá držení v obou rukách , tudiž je rozložení váhy na psp tak 150g na jednu ruku sož je v dnešní době průměrná hmotnost mobilního telefonu se 4palcovím displayem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, při nepoužití touchscreenu. Při jeho použití - jak bylo ukázáno i v demech - se bude držet i jednou rukou, což je dáno středovým umístěním displaye: palci člověk dosáhne na jeho okraje, ale určitě ne na jeho střed. A sure, 150 g, ale zkus držet v ruce ten mobil třeba tři hodiny v kuse.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, předně bych chtěl požádat moderátory, aby už konečně vytvořili samostatnou sekci pro Vitu (a 3DS), protože mít jedno 100+ stránkové vlákno je prostě pitomé.

A nyní k tématu: jako řada lidí i já jsem po uvedení Vity na JAP trh sondoval různé recenze, preview či jiné hands-on články ve snaze zjistit, co se na mašině a launch hrách (ne)povedlo. Kdo něco už četl, tak patrně ví, že jako časté nedostatky se uvádí "průměrná" (eufemicky řečeno) výdrž baterie a softwarové chybky. Osobně mě ale při čtení překvapily jiné věci, které bych považoval jako závažnější nedostatky než jsou tyto běžně uváděné záležitosti. Jsou to:

1) Vita je těžká

První věc, která mě zajímala hned po představení (tehdy ještě) NGP, bylo, jaká je hmotnost konzole. Sony ohledně tohoto parametru mlčelo; testeři, kteří měli zařízení v ruce zase tvrdili, že je "překvapivě lehká". Není. 3G model váží 279 g, což je de facto stejně, jako PSP 1000. Wi-fi model je o dvacet gramů lehčí, což je fajn, ale má to daleko k 190 g PSP 2000/3000. I 3DS je lehčí (něco okolo 240 g). Jako dlouholetý majitel PSP 1000 a posléze i PSP 2000 musím konstatovat, že těch necelých 300 g je fakt hodně - při delším hraní si člověk musí dávat pauzy, taky je třeba nemožné hrát na PSP 1000 vleže, protože vám po dvaceti minutách začnou brnět ruce. A tahat 280 g v kapse u kalhot taky není žádná sranda.

2) Display (podle všeho) půjde snadno poškrábat

Je-li něco, co oceňuju na přenosných konzolích Nintenda od GB Advance SP výše tak to je fakt, že jsou opravdu "portable". Stačí zavřít (kromě Micra), hodit do báglu a můžete vesele jít dál, aniž byste se museli strachovat, že si zničíte display nebo urvete tlačítka. PSP v tomto vyžadovalo mít nějaký obal a ideálně i screen protector - display je totiž kryt plastem, který jde velice snadno poškrábat. Podle všeho zde se opakuje historie i u Vity, jelikož její display je opět kryt pouze plastovým "sklíčkem". Tohle mě fakt dost zarazilo, jelikož za těch cca 7 let od uvedení PSP se v této oblasti technologie hnula o kus dopředu a existuje řada vynálezů, které se snaží pravděpodobnost poškrábání displaye minimalizovat - všichni jste asi slyšeli např. o Gorilla Glass technologii používané u smartphonů/tabletů. Proč, Sony?

3) Některé hry mají technické problémy

To že hry mají bugy není žádná novinka. Podle všeho ale některé již vydané hry pro Vitu mají problémy "by design". Uncharted na Vitě vypadá úžasně, že? Zblízka podle všeho až tak ne, protože neběží v nativním rozlišení. Každý PCčkář s LCD monitorem ví, že pokud nastaví jiné, než nativní rozlišení, dochází k interpolaci pixelů a hra vypadá rozmázle. A přesně tímhle trpí i některé hry na Vitě - kromě Uncharted je to např. Hot Shots Golf 6, který podle všeho běží ve výrazně nižším rozlišení, než je nativní.

Asi tak. Jak jsem jednu chvíli uvažoval o importu z JAP, tak asi chvíli počkám. A pochopitelně, každý má jiné priority, takže někdo může nad výše uvedeným jenom mávnout rukou, tak už to ale chodí.

Predne - moderatori nemohou zakladat/mazat sekce. To muze leda Rix... Ale jasne, chapu - zkusim ho k tomu dostrkat :)

1) s tim absolutne nesouhlasim. Take jsem majitel PSP 1000 a tve zminovane problemy jsem nikdy nemel. V leze muzu hrat bez problemu (samozrejme s oprenou hlavou) a ruce mne nebrni (tedy pri delsim hrani "neco" jako krec v palci - ale to jsem zaznamenal u vsech konzoli... to je proste normalni :D )... Myslim, ze bys mel nabrat nejakou svalovou hmotu :D A PSP v kapse? No nevim co mas za kapsy.. ja ho vzdy mel bud v kapse u bundy a tam mi nevadilo nebo nejlepe v batohu...

2) Take jsi docela vedle... Praveze zrovna DS displej se da velice snadno poskrabat - zvlast kdyz po nem jezdis stylusem. DS je nemozne pouzivat bez folie... A PSP snad nikdy nebudes strkat nekam uplne volne.. nehlede na displej. Takze nejakej obal (nejlepe neoprenovy) si beztak poridis a pak je to jedno. Pokud do displeje nerejes zubama pri samotnem hrani, tak je prakticky nemozne ho poskrabat.

3) tak to je evidentne zacatek... Casem budou urcite jen hry na nativni rozliseni ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Anonymous_:

1) Good for you. 8)

2) Je poškrábání a poškrábání - pokud člověk používá stylus od Nintenda tak jde o povrchové škrábance, které při hraní nevadí. Jasně že do Vity nebudu rýt hřebíkem, ale šmarjá, vždyť už i ty čínské smartphony mají skla, proč ne Vita?

3) Však (snad) určitě - to mělo být upozornění pro early-adopters.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1) Nevím jestli je "oprávněná" nebo ne, 280 g je DOST. Nemluvě o tom, že na rozdíl od PSP budou hry používat touchscreen, ergo někdy bude člověk držet těch 300 g v jedné ruce. To má do pohodlného hraní daleko.

2) The Vita uses a capacitive multitouch screen, which works the way you'd expect — no stylus here. The plastic screen isn't quite as smooth to the touch as the glass that we've got used to with smartphones, but it's accurate and responsive. (...) While I didn’t test this out, my feeling is that the system is durable but the screen could get scratched quite easily — the Vita is large enough that you’ll probably be carrying it in a bag of some sort, and I’d consider a case, pouch, or sleeve an essential purchase. (Zdroj: The Verge)

3) The biggest issue with this game are the visuals. The assets are fine, with attractive character models and courses, but the image quality has taken a big hit — the game is clearly running at sub-native resolution on Vita, and the scaling effect is really jarring. The series features a clean, minimal graphical style, but this has been undermined by some nasty aliasing and an overall blurry look to the picture. Uncharted also appears to be rendered at a lower resolution than the Vita's screen, with significant aliasing, but the overall busier, effects-laden nature of that game's visuals means it's much easier to ignore. Everybody's Golf, on the other hand, can't even output its menu screens at optimal quality. (Minirecenze Everybody's Golf, Zdroj: The Verge)

1) Kromě pár hříček na to vyloženě zaměřených půjdou samozřejmě hry ovládat normálně jen tlačítkama bez použití touchscreenu, což také budu často využívat.

2) No, tak pokud je to pravda tak je to škoda, ale asi je to tím, že celý předek Vity tvoří jeden tvarovaný lesklý plastový kryt. Takže se holt dokoupí fólie... na mobilu ji taky používám, prtotože se mi povedlo poškrábat i Gorrila glass (a to jsem používal pouzdro).

3) Doufám, že to bude jen u raných titulů, protože výkon na full res. Vita určitě má.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přidej se do diskuze

Můžete přidat přidat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte úcet, přihlašte se.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním..   Odstranit formátování

  Only 75 emoji are allowed.

×   Váš odkaz byl automaticky načten a vložen..   Zobrazit jako odkaz

×   Váš předchozí obsah byl obnoven.   Vymazat obsah

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Vytvořit...

Důležitá informace

Tento web používá k poskytování služeb a k analýze návštěvnosti soubory cookies. Více informací naleznete v Zásady ochrany osobních údajů a Pravidla webu