Přejít na obsah
  • Vytvořit účet

Jak vypalovat XGD3 hry - Aktualizováno


spenat

Recommended Posts

  • Junior Moderators

Vzhledem k počtu narůstajících příspěvku o vypalování na XGD3 se zde pokusím zodpovědět co nejvíc otázek, týkajících se právě vypalování XGD3 her, které většina topiců tady nemá. Pod otázkami také naleznete tutoriál na správné vypalování XGD3 záloh.

Q: Co je vlastně XGD3?

A: Stejně tak, jako XGD2, se jedná o ochranu, kterou M$ používá na svých Xbox discích, která však navíc obsahuje další verifikační data a díky tomu mají vypálená data velikost přes 8GB, což normální vypalovačka vypálit nedokáže (viditelné rozdíly mezi vypálením XGD2/XGD3 najdete zde). Zkratka XGD značí Xbox Game Disc. Hned na začátek podotýkám, že vypalování XGD3 her není stejné, jako XGD2.

Q: Jakou verzi FW mechaniky potřebuji v Xboxu? (bavíme se nyní o mechanice v Xboxu, ne o upravené mechanice v PC!)

A: Na přehrání XGD3 záloh je potřeba minimálně FW LT+ 2.0, ale na tomto FW si dávejte pozor při projíždění her v ABGX: Od verze 1.06 vám ABGX automaticky opraví Topology Data, které LT+ 2.0 číst neumí (=hra vám nepojede, jediné řešení je neprojíždět hru přes ABGX, což rozhodně nedoporučuji!). Nejideálnější je proto mít FW LT+ 3.0 / LTU, se kterým momentálně nebudete mít žádné problémy.

Q: Jak poznám, jestli má obraz hry (iso) ochranu XGD3 nebo starší (XGD2)?

A: Nejjednodušeji se to dá poznat podle velikosti obrazu - pokud má hra více než 8GB, jedná se (s největší pravděpodobností) o XGD3 hru. Pokud má kolem 7GB, jedná se (s největší pravděpodobností) o XGD2 hru. U XGD2 her na vypalování žádnou speciální vypalovačku nepotřebujete a návodů na klasické vypálení je tu zde na fóru spousta.

Q: Co potřebuji ke korektnímu vypálení XGD3 her?

A: Nejdůležitějším bodem je samozřejmě mechanika v počítači, kterou použijete pro vypálení XGD3 her. Nejlepší a nejideálnější je mechanika s označením iHas-124B, která (jako jediná) umožňuje nejkorektnější vypalování XGD3 záloh a jako na jedinou lze nainstalovat upravený FW mechaniky známý jako iXtreme Burner FW. Pokud jste zjistili (třeba programem Everest - Free Edition), že jí máte, máte vyhráno a můžete si tento FW rovnou nainstalovat třeba pomocí návodu zde. Již upravenou iHas mechaniku s iXtreme Burner FW můžete také najít ke koupi zde na fóru, prodává jí tu spousta lidí.

Pokud nemáte iHas-124B, ale máte některou z těchto kompatibilních mechanik, můžete k vypálení také použít alternativu k iXtreme Burner FW, známou jako BurnerMax Payload Tool. Takto vypálená hra je ve výsledku stejná, jako v předchozí metodě a problémy s ní tedy nebudou. Návod na vypalování na obě metody (iXtreme Burner / Payload Tool) naleznete na konci tohoto tutoriálu.

Mimo správné mechaniky je také velice důležitý bod ABGX360. Jedná se o program, díky kterému zjistíte různé problémy, týkající se obrazu (iso) hry, kterou chcete vypalovat.

Jako poslední věc je samotný program pro vypalování - já osobně používám ImgBurn. Dejte si ale pozor na jeho verzi, na té nejnovější mají uživatelé problémy s vypalováním. Já používám verzi 2.5.7.0 (tuto verzi najdete třeba zde) a vše mi jde bez problému.

Q: Jaká DVD mám používat pro vypalování a jakou rychlostí mám vypalovat?

A: Nejideálnějším a nejkvalitnějším řešením jsou DVDčka Verbatim DVD+R DL (naleznete je třeba zde). Jsou sice dražší, ale máte jistotu, že vám zálohy pojedou. Já osobně jsem zkoušel i DVDčka EMTEC a z 6 DVD se mi nepovedlo vypálit ani jedno správně. Tím samozřejmě neříkám, že to nejde - Verbatimky jsou prostě jistota.

Co se rychlosti týče, po zapnutí ImgBurnu a po vložení DVD (konkrétně mluvím o Verbatimech) zjistíte po pravé straně, jestli máte sériové číslo DVD MKM-001-000 nebo MKM-003-000. Pokud máte 001, vypalujte rychlostí 2,4x. Pokud máte 003, můžete vypalovat rychlostí 2,4x nebo 4x (já osobně vypaluji 4x, mám 003). Pokud máte DVD jiných značek, snažte se vypalovat vždy tou nejmenší rychlostí.

Q: Mohu XGD3 hry vypalovat na interní mechanice v NTB?

A: Vypálit hru na NTB sice můžeš (například pomocí metody Truncate, návod také na konci tohoto tutoriálu), ale taková hra není vypálená korektně (tzn. hra sice MOŽNÁ pojede, ale taky je možné, že ti hra dříve nebo později vyhodí hlášku typu "Unreadable disc" apod.). S takto vypálenou hrou navíc nesmíte na live, hrozí téměř jistý flag či ban.

Q: Po vypálení mi DVD v Xboxu píše "Disc is unreadable". Čím to je a co s tím?

A: Tato hláška většinou značí nekorektní vypálení, ale může se jednat i o jiný problém. Předem znovu připomínám, že aby hra fungovala bez problémů, MUSÍTE hru vypalovat přes iXtreme Burner FW / Payload Tool a projíždět obraz (iso) pomocí ABGX. Pokud máte u obrazu v ABGX vše zelené, zkuste dát vypálené DVD do počítače a projet jej v ABGX, můžete tak zjistit, jestli se vypálilo DVD úspěšně. Také nezapomeňte mít aktuální verzi DB (Dashboardu) v Xboxu. Pokud jste zkusili všechno, co jde, napište do komentáře a uveďte přes co vypalujete, na co vypalujete a také přiložte ABGX log - jak z DVD, tak z obrazu.

Pokud jste hru vypálili metodou "Truncate" (viz. "Mohu XGD3 hry vypalovat na interní mechanice v NTB?") a hra vám píše tuto chybu, tak s tím vám bohužel nepomohu a je velice možné, že takto vypálená hra ani nepojede.

Q: Při použití programu ABGX360 dostávám ve výsledném logu chybu "ERROR: Could not resolve host: abgx360.net; Host not found, try again". Je to problém? Jak to opravit?

A: Problém to samozřejmě je a a dosti zásadní. Jakmile aplikace tuto chybu vypíše, ve výsledku neudělá s obrazem (.iso) téměř nic. Důvodem problému je, že se servery ABGX360 přesouvaly, proto je potřeba program opět spojit s databází, to uděláte následovně:

1.) Stáhněte si tento .zip, který obsahuje nový konfigurační .ini soubor.

2.) Zapněte ABGX360 a zmáčkněte CTRL+F, otevře se vám dialogové okno - klikněte "Yes", otevře se vám složka.

3.) V této složce běžte o jednu složku zpět (nachází se v ní také soubor "abgx360.dat") a do této složky rozbalte stažený zip.

4.) Restartujte ABGX360 a spusťte kontrolu obrazu znovu. Nyní by se již problémy neměly vyskytnout.


Návod na vypalování pomocí iHas iXtreme Burner FW (iHas-124B):

  • Návod najdete v angličtině zde.

 

Návod na vypalování pomocí BurnerMax Payload Tool:

  • Návod najdete v angličtině zde.

 

Návod na vypalování pomocí metody Truncate (SILNĚ NEDOPORUČUJI - Použijte pouze v případě absence mechaniky kompatibilní s postupy výše):

  • S takto vypálenou hrou NECHOĎTE na Live (hrozí vám flag či ban)! Návod najdete zde.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 1 month later...
  • Odpovědi 206
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejvíc přispívající

Nejvíce příspěvků v jednom dni

Nejvíc přispívající

Přidané obrázky

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

\\//\\//\\//\\//\\/█\\//\ \ \/ /┌─┐┌─┐┌─┐\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\

//\\//\\//\\//\█▀█\█▀█\█▀█/ /\ \ ─┤├─┐│ │//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//

───────────────▀▀▀─▀▀▀─▀▀█──────└─┘└─┘└─┘─v1.0.6───────[http://abgx360.net]────

▀▀▀

Checking for updates to abgx360.dat...

Server file abgx360.dat no newer than local file - not retrieving

Checking Game

ISO: "Optiarc DVD RW AD-7540A 1.42 < Jul26,2006> [ATA] (E:)"

Layerbreak: 2133520

Size: 8738865152 bytes

Files in ISO: 160, Folders in ISO: 1

Total bytes used: 5652273641 (65.25%)

Game appears to have random padding

ERROR: Unrecoverable read error while reading Optiarc DVD RW AD-7540A 1.42 < Jul

26,2006> [ATA] (E:) (UNRECOVERED READ ERROR), Checking the default.xex failed!

Checking SS

Timestamp of Authoring: 2013/09/17 00:00:00

Timestamp of Mastering: 2013/10/25 21:33:03

SS Version: 2 (trusted)

SS CRC = CAC144EC (RawSS = BF1A4D11)

SS Media ID: FAEB2998D3369D8CE1BD655D-2B718CEF

SS media id could not be compared to the Xex

Checking DMI

Timestamp of Authoring: 2013/09/17 00:00:00 (matches SS)

DMI CRC = 3A5FB4DF

DMI Media ID: FAEB2998D3369D8CE1BD655D-2B718CEF

DMI media id could not be compared to the Xex

Checking PFI

PFI CRC = 26AF4C58

PFI matches known data (XGD3)

Video partition found

Checking L0 Video padding... L0 Video is zero padded

Checking L1 Video padding... L1 Video is zero padded

Checking XGD3 Stealth padding... XGD3 Stealth is zero padded

Video CRC = DF4E51D2 (V0 = 7748E7C9, V1 = D1722B69)

Stealth status is uncertain

Starting Verification

One or more CRC requirements for Verification were not met, cannot continue

Verification failed

Press any key to exit . . .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

\\//\\//\\//\\//\\/█\\//\ \ \/ /┌─┐┌─┐┌─┐\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\

//\\//\\//\\//\█▀█\█▀█\█▀█/ /\ \ ─┤├─┐│ │//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//

───────────────▀▀▀─▀▀▀─▀▀█──────└─┘└─┘└─┘─v1.0.6───────[http://abgx360.net]────

▀▀▀

Checking for updates to abgx360.dat...

Downloading abgx360.dat

100% [================================>] 1,462

abgx360.dat was downloaded successfully

Checking Game

ISO: "ATAPI iHAS124 B AL0S <2011/08/11 10:09> [ATA] (E:)"

Layerbreak: 2133520

Size: 8738865152 bytes

Files in ISO: 160, Folders in ISO: 1

Total bytes used: 5652273641 (65.25%)

Game appears to have random padding

ERROR: Unrecoverable read error while reading ATAPI iHAS124 B AL0S <2011/08/11

10:09> [ATA] (E:) (L-EC UNCORRECTABLE ERROR), Checking the default.xex failed!

Checking SS

Timestamp of Authoring: 2013/09/17 00:00:00

Timestamp of Mastering: 2013/09/19 21:17:39

SS Version: 2 (trusted)

SS CRC = 4C23D74E (RawSS = 55ED86F2)

SS Media ID: FAEB2998D3369D8CE1BD655D-2B718CEF

SS media id could not be compared to the Xex

Checking DMI

Timestamp of Authoring: 2013/09/17 00:00:00 (matches SS)

DMI CRC = 182EFFC2

DMI Media ID: FAEB2998D3369D8CE1BD655D-2B718CEF

DMI media id could not be compared to the Xex

Checking PFI

PFI CRC = 26AF4C58

PFI matches known data (XGD3)

Video partition found

Checking L0 Video padding... L0 Video is zero padded

Checking L1 Video padding... L1 Video is zero padded

Checking XGD3 Stealth padding... XGD3 Stealth is zero padded

Video CRC = DF4E51D2 (V0 = 7748E7C9, V1 = D1722B69)

Stealth status is uncertain

Starting Verification

One or more CRC requirements for Verification were not met, cannot continue

Verification failed

Press any key to exit . . .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Junior Moderators

Ještě jeden dotaz - jakou verzí ImgBurn jsi vypaloval a jakou rychlostí? Každopádně vyzkoušel bych změnit nastavení na následující (a vypálit):

Layerbreak = Calculate Optimal

Buffer Size = 128 MB

Burn-Proof = Disabled

Burn Speed = 4x

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj, mam problem se hrou Lego Heroes. Projedu ABDX ,zapnu BurnerMax, vypalim ImgBurn. Hra se zapne ,nabehne menu ,dam start a jak je intro,tak se sekne. Uz jsem znicil 3 DVD a nevim kde delam chybu. Stahl jsem znovu ISO a stejnej problem. Diky za info. ABDX nastaveny podle tveho odkazu. Predem diky za radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...

Dobrý den, mám dotaz dá se na mkm 003, případně verbatim printable vypalovat rychlostí 2,4x?, mám imgburn 2.5.7.0 a program píše, že médium tuto rychlost nepodporuje, což není překvapivé.

Nemám moc dobré výsledky v kprobe, mám lite-on ihas E, zkoušel jsem i change automatic write speed, ale beze změny, nevím jestli se dá nějakým způsobem pálit na 2,4x, když uživatel nade mnou píše , že to jde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Junior Moderators

Zdravím, v prvé řadě si ověřím, jestli máš nainstalovaný Payload Tool? Pokud ano, můžeš vypalovat.

Ano, MKM-003 normálně bez problémů podporuje vypalování rychlostí 2,4x. Na Verbatim Printable si dávej pozor, nejsou to doporučená média pro XGD3 hry. Pokud na Verbatim Printable vypaluješ, je to i ten důvod, proč nedostáváš v kprobe ideální výsledky.

Upraveno uživatelem spenat
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, vypaluji přes payload tools tedy burner max, nebo je tím myšleno něco jiného?

Na mkm 003 vypalovat 2,4x nejde, i když to nastavím, tak se rychlost automaticky změní na rychlost 4x a imgburn log hlásí chybu, že jej médium nepodporuje, takže nevím jak to mám změnit.

Původně jsem vypaloval jen na mkm 003, ale přešel jsem na verbatim printable ,protože mám s nimi lepší výsledky.

Upraveno uživatelem liborpoulik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Junior Moderators

Upřímně se divím, že máš s Verbatim Printable lepší výsledky, každopádně k věci: Pokud máš MKM-003, tak vypalovat rychlostí 2,4x nemusíš (i když by ti to jít mělo), můžeš použít i 4x a měl bys dostat dobrý výsledek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém je možná v tom, že v kprobe kolonku nastavení rychlosti 4x, stejně jako PI Sum a PIF tam prostě nemám, asi nějaká chyba zobrazení.

Otázka je jak moc jsou výsledky zkreslené v kprobe při použití max. rychlosti čtení na místo rychlosti kterou jsem vypaloval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj jak jsem si pročital navod tak jsi myslim někde uvaděl "nastaveni abgx pro xgd3". Zajimalo by mě jestli když budu vypalovat xgd2 hry, musím take přizpusobovat nastavení k tomu určene nebo mohu všechny hry vypalovat metodou pro xgd3 kterou jsi zde uvaděl. Jde mi hlavně o to at vytvořím co nejvěrnější kopii a minimalizuji šanci na ban... (LT 3.0, vypalovačka Liteon IHAS rev. B - FW Ixtreme Burner MAX)... Předem děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Junior Moderators

Zdravím, já osobně používám XGD3 nastavení v ABGX360 jak pro XGD2, tak pro XGD3 hry. Někteří uživatelé ale používají XGD2 specifické nastavení, já osobně jsem ale s tímto nastavením problém neměl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Okej a ještě mě zajimá pár věcí.... Kdysi jsem totiž vypaloval formou, abgx - imgburn což byli pravě ty xgd2 hry asi a nějak jsem nikdy nepoužival program xbox backup creator takže by mě zajimalo k čemu vlastně slouží a nakonec ještě jestli budeš překládat ten anglický návod :wohow:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Junior Moderators

Xbox Backup Creator používat ani nemusíš, je to varianta programu na vypalování. Já osobně jsem ho nikdy nepoužíval a vždy jsem vypaloval přes ImgBurn.

K překladu návodu, ano, překládat ho samozřejmě budu, ale bohužel jsem ještě neměl dostatek času, abych se k tomu dostal. Každopádně se budu snažit, aby to tu bylo co nejdřív ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj

potřeboval bych prosím poradit co dělám blbě...

Vypaluju GTAV podle návodu a pořád to hlásí Disc is unreadable

HW:

XBOX 360 SAMSUNG LT+ 2.01

LiteOn iHas-124E

Verbatim DVD+R DL Singapur

Napaluju podle té 2. metody (abx 360 používám nastaveníhttp://team-xecuter.com/forums/showthread.php?t=79171)

Všechno zelené ISO i DVD

Díky za odpověď

KONTROLNÍ LOG Z ABGX 360 (z vypáleného dvd)

────────────────────────────────────────────────── ─────────────────────────────

\\//\\//\\//\\//\\/█\\//\ \ \/ /┌─┐┌─┐┌─┐\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\

//\\//\\//\\//\█▀█\█▀█\█▀█/ /\ \ ─┤├─┐│ │//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//

───────────────▀▀▀─▀▀▀─▀▀█──────└─┘└─┘└─┘─v1.0.6── ─────[-8e2baaa/"]http://abgx360.net]────

▀▀▀

Checking for updates to abgx360.dat...

Server file abgx360.dat no newer than local file - not retrieving

Checking Game

ISO: "ATAPI iHAS124 E 4L04 <2013/07/30 09:32> [uSB] (H:)"

Layerbreak: 2133520

Size: 8738865152 bytes

Files in ISO: 158, Folders in ISO: 7

Total bytes used: 8487269831 (97.98%)

Game appears to have random padding

Checking default.xex

Disc Number: 1 of 2

Original PE Filename: game_xenon_final.exe

Original PE Timestamp: 2013/08/15 10:05:34

Min Kernel Required: v2.0.16202.0

Game Name: Grand Theft Auto V

No Avatar Awards

Achievements: 49 Achievements totaling 1000 Gamerscore

XEX CRC = DD6FDC35

XEX Media ID: 8F03980CDA8A08BC2395E01C-0C48794E

Region Code: 0xFFFFFFFF

Region Free!

Checking topology data

Querying the online database to find the appropriate verified data to use...

Topology information was downloaded successfully

Looking for TOP_XGD3-DID-F87A804E_v1.sha1 in the online verified database

Server file TOP_XGD3-DID-F87A804E_v1.sha1 no newer than local file - not re

trieving

Topology data is currently verified

Checking SS

Timestamp of Authoring: 2013/08/17 00:00:00

Timestamp of Mastering: 2013/08/19 18:28:35

SS Version: 2 (trusted)

SS CRC = 7DCBED4C (RawSS = 7BF7C916)

SS Media ID: 8F03980CDA8A08BC2395E01C-0C48794E (matches game)

SS looks valid

Checking DMI

Timestamp of Authoring: 2013/08/17 00:00:00 (matches SS)

DMI CRC = 760770F0

DMI Media ID: 8F03980CDA8A08BC2395E01C-0C48794E (matches game)

DMI looks valid

Checking PFI

PFI CRC = 26AF4C58

PFI matches known data (XGD3)

Video partition found

Video CRC = 586C2C3A (V0 = FBF44160, V1 = D1722B69)

Basic Stealth check passed!

Starting Verification

Looking for 7DCBED4CDD6FDC35.ini in the online verified database

Server file 7DCBED4CDD6FDC35.ini no newer than local file - not retrieving

Using 7DCBED4CDD6FDC35.ini (338 bytes)

Video CRC matches

V0 CRC matches

V1 CRC matches

PFI CRC matches

DMI CRC matches

SS CRC matches

Xex CRC matches

Checking Game CRC... (press Q to cancel)

Percent Elapsed Estimated Time Average Current Errors Total

Done Time Time Left Speed Speed Recovered Retries

100% 12:04 12:04 0:00 11.4 MB/s 6.9 MB/s

AnyDVD style corruption was not detected

Game CRC = 091F04EE (matches)

All CRCs match

Verification was successful!

Press any key to exit . . .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Junior Moderators

Ahoj, zkoušel jsi už někdy vypalovat XGD3 hru? Problém totiž vypadá na to, že máš LT+ 2.0 a projíždíš hru přes ABGX, který v nové verzi opravuje Topology data a to tento LT číst neumí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, zkoušel jsi už někdy vypalovat XGD3 hru? Problém totiž vypadá na to, že máš LT+ 2.0 a projíždíš hru přes ABGX, který v nové verzi opravuje Topology data a to tento LT číst neumí.

Ještě jsem žádnou hru s XDG3 nevypálil...

No ale na Samsung LT+ 3.0 není ne?

Jak mám postupovat dál??

Upraveno uživatelem schrek1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přidej se do diskuze

Můžete přidat přidat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte úcet, přihlašte se.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním..   Odstranit formátování

  Only 75 emoji are allowed.

×   Váš odkaz byl automaticky načten a vložen..   Zobrazit jako odkaz

×   Váš předchozí obsah byl obnoven.   Vymazat obsah

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Vytvořit...

Důležitá informace

Tento web používá k poskytování služeb a k analýze návštěvnosti soubory cookies. Více informací naleznete v Zásady ochrany osobních údajů a Pravidla webu