Tak rise mne bavil víc, sotr mi přijde jako prachsprostá vykrádačka ančártyd4, některé scény jsou prakticky totožné jako v U4 (nahánění bvpčkem, skluz bahnem pořiti, španělská galeona v polorozpadlé jeskyni), popřípadě v U2 (lezení přes rozbitý dopravní prostředek, nahánění bojovým vrtulníkem), akorát jsou jiné skiny postav. Inspirace je do gulí bijící.
Navíc v rise ani nebylo toliko bugů a grafických glitchů (verze 1.03), kde se mi mockrát stalo, že sa lara prostě něchtěla chytnout za výčnělek za který sa chytnout měla a prostě proskočila texturou a ladně cápla do propasti.
U sotr mi přijdou divné i souboje, ať už stealth nebo normální, přijdou mi hrozně nevyvážené a hloupé. Borec dostane dělo šípem do lebeni a ostatní okolo něho chodí jak kdyby sa nechumelilo. Nebo druhý extrém, lopím v trávě, potřený bahnem, teoreticky neviditelný, ani sa nehnu a borec z protějšího rohu mýtinky do mne napálí dávku a ende. Popřípadě borca vystealthuju, podřežu mu krčisko, a lara ho odhodí přímo do cesty druhém borcovi. A ten čumí jak chleba z tašky a jde dál.
Za mě je nová lara zklamáním roku 2018.