Stručně... PS1 se dodával s tzv. kompozitním kabelem (žlutý, červený, bílý chinch), víte o čem je řeč. Existoval ještě tzv. RF kabel tedy jediný televizní kabel ,ale ten raději zmiňovat ani nebudu, šlo o nejhorší možné propojení s televizí.
Proč?
Přes tento kabel je potřeba protlačit následující :
Levý zvuk, Pravý zvuk, 3 barevné kanály, Luminanci a tzv. Sync signál pro synchronizaci. A protože jde o analogový signál vznikne silná interference.
No zkrátka když se to všechno smíchá, je z toho "kaše na obrazovce". V dobách CRT to nebylo tolik patrné, dnes je to opravdu hnus na dnešních LCD.
AV kabel oddělí zvuk ,ale jinak je to to samé.
Dále nastupuje S-Video, které odděluje Sync a Luminanci na vlastní kabel a snižuje tak vzájemnou interferenci ,ale ne dokonale.
Co tedy dál ? Existuje propojení SCART ,které oddělí všechny možné kanály (R G B, odtud RGB obraz) a minimalizuje šum a výsledkem je čistý obraz...
Tedy skoro.
Pro minimalizaci kontaktů, spousta výrobců umístí Sync signál na kompozitní video. PS1 tedy disponuje tzv. Sync on Composite. Tedy ani s tímto kabelem se 100% nedá zbavit ruchu v obrazu. Existují retro alternativní výrobci kteří umí vyrobit opravdu "zázračné kabely" na míru které berou Sync on Luma signál z S-Videa. Ten je údajně mnohem méně rušivý ,ale stejně je tam signál luminance nežádoucí.
Co tedy C-Sync ?
Jde o modifikaci kde ze základní desky vezmeme čistý a surový signál, proženeme ho kapacitátorem a rezistorem a připojíme na AV multi-out konektor.
Také je třeba odstranit původní V-Sync signál smíchaný s kompozitem a dílo je dokonáno. Já nicméně raději sáhnu po přepínači abych mohl signály přepínat. Protože tato modifikace bude trvale vyžadovat RGB kabel, s přepínačem můžu použít zpět V-Sync a kompozitní video
Času je málo a dal by se udělat pěkný tutorial,
PS1 produkuje 2 typy signálu. 240p a 480i.
480i je na PS1 kupodivu vysoké rozlišení které se moc nepoužívá ,ale lze teoreticky vyrobit hru která by na PS1 vypadala nejlépe, pokud by se to zkloubilo s externí deinterlací, ale to je jen nápad.
Problém je 240p ,které spousta LCD neumí zpracovat / interpretovat, a tím škálovat. Je třeba externí scaler a ten je zatraceně drahý, např. framemaister nebo OSSC.