Míru loajality ke značce určuje politika značky, a politika Nintenda či Sony se odjakživa opírala o exkluzivitu herních titulů. Pokud by neexistovalo IP jako Zelda či Mario, anebo Uncharted či God of War v současnosti, příslušné značky by se nikdy netěšily takové oblibě.
Sony PS bez exkluzivních titulů je pouze podřadným PC, zatímco s exkluzivními tituly jde o krabičku, kterou lidé kupují právě proto, aby si příslušnou hru zahráli. To generuje společnosti zisk, který slouží jako kapitál pro vývoj dalších kvalitních exkluzivních her, které zajistí následné prodeje. Ztratí-li hra svou exkluzivitu, není důvod pořizovat si dedikovaný hardware, což se promítne na dynamice rozhodování cílové skupiny zákazníků. Nižší prodeje se pak odrazí v nižších ziscích, které způsobí, že nebude tolik peněz na vývoj kvalitních her. Značka pak bude muset změnit svou politiku, anebo prohraje konkurenční boj.
PS v současnosti nemá kapacity na to, aby se stalo Xboxem, který zas nabízí jiné přednosti, pro které si jej lidé kupují.
Coby casual hráč, který používá notebook a preferuje konzole, jsem si PS4 pořídil právě kvůli hrám, které na Xbox/PC buď nejsou, anebo běží katastrofálně (na Xbox). Pokud by PS4 nabízelo jen dva nebo tři opravdu kvalitní exkluzivní tituly, určitě bych si kvůli tomu konzoli jen tak nekupoval. Má-li Sony v plánu generovat časově omezené "exkluzivní hry", anebo otevírat "Only on Playstation" tituly širší skupině hráčů, aniž by to v době vydání bylo dopředu naznačeno, v budoucnu ode mě určitě neuvidí ani korunu. :)