Pánové, po několika nepříjemných jednání s českými prodejci zakládám toto téma, kde se všichni můžeme podělit o nekalé praktiky či nepříjemné způsoby jednání. Bohužel se to stává dnes a denně, jediným řešením, jak předejít problémům je se svěřit naší početné skupině a daným obchodům se vyhnout. Jako startovné uvádím svůj případ, který řeším tento týden.
Koncem roku 2016 jsem na internetovém obchodě Surtep.cz učinil objednávku na sběratelskou edici Last Guardian. Nevím už z jakého důvodu, ale objednávku jsem telefonicky stornoval, kdy mě zaměstnanec potvrdil storno. K mému překvapení mě balík stejně zaslali a poslali číslo balíku, zřejmě interní chyba a špatná domluva mezi zaměstnanci. Následoval další telefonát, kde jsem se domluvil na nepřevzetí balíku. Bálik jsem nepřevzal a žilo se šťastně dál... 2.5 mi přišel obyčejný dopis od Surtepu, i když bych to spíše nazval výhružkou. Prodejce se po 1,5 roce dožaduje náhrady vzniklé škody - smluvní pokuta 500,-, poštovné 109,- a zřejmě nějaké účelné bolestné za 70,-. V dopise mě varují, že přes četné žádosti mě nikdy nezastihli. Upozorňuji, že ze strany eshopu nebyla ani jednou snaha mě kontaktovat, proto jsem na dopis koukal s otevřenou hubou. Pokud do 5 dní nezaplatím, tak prý soud - kuli poštovnému :D. Dne 3.5. jsem zavolal do obchodu, velice obtížné se dovolat, po 5 pokusech mi zvedl telefon obchodní manažer, který mi řekl, že o tom nic neví, že tyhle věci vyřizuje kolega a tudíž to semnou nebude řešit. Telefon na kolegu mi nechtěl poskytnou, prý mohu řešit pouze po emailu. Napsal jsem tedy email, kde po 5 hodinách jsem byl bez odpovědit. Ten stejný email jsem tedy poslal i na vedení firmy a teprve tehdy jsem dostal vyjádření. Najednou musím zaplatit už jen poštovné a bolestné ve výši 179,- a odvolaní na jakýsi paragraf a silné řeči, že prý ať klidně jdu na PČR nebo na ČOI. Smluvní pokutu mi prý za odmětu odpustí, pokud zaplatím :D. Následoval další email, kde jsem se dožadoval upřesnění času mezi stornem a odesláním balíku a od té doby Surtep mlčí. Pro jistý klid v duši a méně stresu o víkendu jsem jim těch 179,- poslal, aby se tím třeba udávili. Pořád čekám na odpověď, telefony zvoní a nikdo je nebere. Zkrátka a jednoduše velice solidní jednání malého českého eshopu. Místo slušného jednání jsem dostal výhružky a na četné emaily je jim asi zatěžko odpovědět, po telefonu nic neřeší, protože neví, bojí se přímé konfrontace. Celou věc jsem předal ČOI k řešení, tak čekám na jejich vyjádření. Nicméně vám radím, vyhněte se tomuto eshopu, takovéto jednání jsem nezažil snad nikdy, raději si připlatím u Xzone, alzy či JRC, kde mám jistotu, že při vzniklém problému jednají fér.
Panstvo, tak dnes jsem dostal vyjádření od Surtepu. Respektive, na jejích nereagování od pátka jsem poslal další email s žádostí o potvrzení platby a jejich reakci. Od jejich zaměstnance jsem obratem dostal odpověď, kde stroze napsal, že platba 179 Kč (poštovné a bolestné) byla připsána na účet 7.5. Bohužel se neobtěžovali mě informovat nebo poslat vyjádření na můj dost peprnej email. Takže Surtep umí odpovídat rychle, když chce...Bohužel se problémům neumí postavit a schovávají se za email a nebo dělají mrtvého brouka. Všem vřele doporučuji se tomoto eshopu či kameným prodejnám vyhnout. Těch 179 Kč mě nezruinuje, ale naštve to. Díval jsem se na hodnocení na heurece a našel jsem tam pár uživatelů, co řešili podobný případ a těch 500 Kč pokuty ve strachu zaplatili. Osoba odpovědná za vymáhání "dluhů" pan Vajo je nedostižný, ba dokonce nikdo v Surtepu na něj neposkytne telefonní číslo, aby nedošlo k příme konfrontaci. Vřele doporučuji navštívit Heureku a přečíst si stížnosti uživatelů.
Pokud máte podobné zkušenosti, podělte se s námi, třeba ubude méně podivných eshopů.